Show simple item record

dc.creatorArriaga Azkarate, Amaiaes_ES
dc.date.accessioned2016-08-10T08:20:22Z
dc.date.available2016-08-10T08:20:22Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-84-695-6668-8 (obra completa)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/21268
dc.description.abstractThe paper presents the findings of the doctoral research Conceptions on art and interpretation in the educational discourses and practices at Tate Britain in London. The research analyzed the educational discourses and practices of Tate Britain gallery focusing on the art and interpretation ideas they present. One of the interests was to examine how interpretation practices change depending on the different types of works, especially with the works of different historical periods. The analysis of educational texts, interviews with professionals of the Department of Learning and practices of educators has shown that often a distinction is made between the way of working with traditional and contemporary works of art, claiming that the latter have their own characteristics when it comes to interpretation.This paper gives explains when these distinctions were made and the reasons why they were made. Moreover it examines the involvement that this differentiation can have on educational practices in museums, especially when working with contemporary art.en
dc.description.abstractLa comunicación presenta parte de las conclusiones de la investigación doctoral Conceptions on art and interpretation in the educational discourses and practices at Tate Britain in London. En la investigación se analizaron discursos y prácticas educativas de la galería londinense fijándonos en las ideas de arte e interpretación que estos presentan. Uno de los intereses era examinar la manera en que las prácticas de interpretación cambian en función de los con diferentes tipos de obras con los que se trabaja, especialmente con las obras de diferentes periodos históricos. El análisis de diferentes textos educativos, entrevistas a profesionales del Departamento de Educación y prácticas de los educadores de esta galería nos ha mostrado que se hace a menudo una diferenciación entre la forma de trabajar con obras tradicionales y con contemporáneas, alegando que éstas últimas tienen sus propias especificidades a la hora de la interpretación. Esta comunicación muestra los momentos en los que se hicieron estas distinciones y busca explicar las razones por las que se hacen. Además analiza la implicación que esta diferenciación puede tener para las prácticas educativas de los museos, especialmente cuando se trabaja con arte contemporáneo.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad Autónoma de Madrides_ES
dc.relation.ispartofAsensio, M., Rodríguez, C.G., Asenjo, E. & Castro, Y. (Eds.). SIAM Series Iberoamericanas de Museología. Año 3, vol. 2. Museos y educación, pp. 125-135es_ES
dc.rights© La autoraes_ES
dc.subjectContemporary arten
dc.subjectInterpretationen
dc.subjectMuseum educationen
dc.subjectTate Britainen
dc.subjectArte contemporáneoes_ES
dc.subjectInterpretaciónes_ES
dc.subjectEducación museísticaes_ES
dc.subjectTate Britaines_ES
dc.titleDiferencias en la interpretación del arte contemporáneo en los discursos y prácticas educativas de la galería Tate Britaines_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookParten
dc.typeCapítulo de libro / Liburuen kapituluaes
dc.contributor.departmentUniversidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogíaes_ES
dc.contributor.departmentNafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Sailaeu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record