Triangelu zuzenen ebazpena eredu-dinamikoen bidez DBH 4ko aniztasunean

View/ Open
Date
2016Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
Master Amaierako Lan honek Ikuspegi Ontosemiotikoan (IOS) oinarrituko den
ikasketa prozesu baten esperimentazioa du helburu. Horretarako bi ataletan banatu da;
alde batetik, egungo curriculumaren eta testu liburuen azterketa egin da, edukiei,
ebaluazio irizpideei eta jarduerei erreparatuz, hauen artean sor daitezkeen
hutsuneak identifikatzeko asmoz. Bigarrenean, berriz, ikasketa prozesuar ...
[++]
Master Amaierako Lan honek Ikuspegi Ontosemiotikoan (IOS) oinarrituko den
ikasketa prozesu baten esperimentazioa du helburu. Horretarako bi ataletan banatu da;
alde batetik, egungo curriculumaren eta testu liburuen azterketa egin da, edukiei,
ebaluazio irizpideei eta jarduerei erreparatuz, hauen artean sor daitezkeen
hutsuneak identifikatzeko asmoz. Bigarrenean, berriz, ikasketa prozesuaren
proposamena egin da, non ikasleen esplorazio prozesuari garrantzi berezia eman zaion
eta ikasleek erakutsi ditzaketen jarrera, zailtasun eta oztopoak kontutan hartzeko
hausnarketa egin den. Hau guztia aurrera eramateko asmoz, hainbat tresna diseinatu
dira, geometriako software dinamikoan eredu dinamikoak eta paperean banatzeko
galdetegi batzuk, hain zuzen ere. Honen ondoren, DBH 4ko aniztasuneko klase batean
egindako esperimentazioa eta bertatik ateratako ondorioak aurkeztu dira, ikasleek
aurrera eramandako ariketa guztiak aztertuz. Amaitzeko, ondorio orokorrak aurkeztu
dira eta aurrera begirako galdera ireki batzuk planteatu dira. [--]
Este Trabajo Fin de Master tiene como objetivo la experimentación de un
proceso de estudio basado en el Enfoque Ontosemiotico (EOS). Para ello se ha dividido
en dos partes; en la primera, se ha hecho un análisis tanto del currículo como de los
libros de texto vigentes, teniendo en cuenta los contenidos, los criterios de evaluación
y las diferentes actividades, para poder detectar posibles hue ...
[++]
Este Trabajo Fin de Master tiene como objetivo la experimentación de un
proceso de estudio basado en el Enfoque Ontosemiotico (EOS). Para ello se ha dividido
en dos partes; en la primera, se ha hecho un análisis tanto del currículo como de los
libros de texto vigentes, teniendo en cuenta los contenidos, los criterios de evaluación
y las diferentes actividades, para poder detectar posibles huecos entre unos y otros. En
la segunda parte, en cambio, se ha hecho la propuesta del proceso de estudio, donde se
ha hecho énfasis en el proceso de exploración del alumnado. También, se ha hecho una
reflexión para poder prever las posibles dificultades, obstáculos y actitudes que podrían
tomar los alumnos y alumnas. Para poder llevar todo esto a cabo, se han diseñado
diversas herramientas, como modelos dinámicos de software de geometría dinámico y
diversos cuestionarios para poder repartir en papel. Después de todo este proceso, se
ha podido experimentar en un aula de 4º de ESO de diversificación, y se presentan todas
las conclusiones que se han obtenido de este estudio. Para finalizar, se presentan las
conclusiones generales y ciertas preguntas abiertas hacia el futuro. [--]
The aim of this Master’s Thesis is the experimentation of a teaching process
focused on the Onto-semiotic Approach (OSA). To this end, the project has been divided
into two parts; in the first one, an analysis is done about the current curricula and text
books, taking into account the contents, evaluation standards and the variety of
activities, trying to detect gaps between them. In the seco ...
[++]
The aim of this Master’s Thesis is the experimentation of a teaching process
focused on the Onto-semiotic Approach (OSA). To this end, the project has been divided
into two parts; in the first one, an analysis is done about the current curricula and text
books, taking into account the contents, evaluation standards and the variety of
activities, trying to detect gaps between them. In the second part, the proposal for the
teaching process is done, putting an emphasis on the exploration process of the pupils.
Besides, a reflexion is developed in order to anticipate the difficulties, obstacles and
attitudes that the students could show. Some tools have been designed to carry out this
project: dynamic models based on dynamic geometry software and questionnaires.
After this process, a real experimentation was carried out in a High School, in the 4th
degree curricular diversification classroom, and the conclusions obtained are exposed.
To conclude, general conclusions and open questions are given. [--]
Subject
Matematikaren didaktika,
Ikuspegi Ontosemiotikoa (IOS),
Eredu-dinamikoa,
Triangelu zuzenak,
Trigonometria,
Didáctica de las Matemáticas,
Enfoque Ontosemiotico (EOS),
Modelo dinámico,
Triángulo rectángulo,
Trigonometría,
Mathematics Education,
Onto-semiotic Approach (OSA),
Dynamic model,
Right-angled triangle,
Trigonometry
Degree
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan