Nafarroako industrializazio prozesua batxilergoan: Arazoetan Oinarrituriko Ikaskuntzaren bidezko proposamen didaktikoa
Date
2016Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
Hezkuntza sistemak berritzaile izan behar du eta ikasleen ikasketa prozesu aktiboa eta
esanguratsua garatu. Aldi berean, Historiaren diziplinak berrikuntza didaktikoarekin bat egin
behar du ikasleek alor honek eskatzen dituen xedeak betetze aldera. Horrela, Arazoetan
Oinarrituriko Ikaskuntza metodologia esperientzia didaktiko aproposa da Nafarroako 60 eta
70.eko hamarkadetako industrializazio ...
[++]
Hezkuntza sistemak berritzaile izan behar du eta ikasleen ikasketa prozesu aktiboa eta
esanguratsua garatu. Aldi berean, Historiaren diziplinak berrikuntza didaktikoarekin bat egin
behar du ikasleek alor honek eskatzen dituen xedeak betetze aldera. Horrela, Arazoetan
Oinarrituriko Ikaskuntza metodologia esperientzia didaktiko aproposa da Nafarroako 60 eta
70.eko hamarkadetako industrializazio prozesua eta haren ondorio demografiko eta sozialak,
Iruñeari dagokienak nagusiki, jorratzeko. Hemen aurkezten den proposamen didaktikoarekin,
ikasleek modu aktiboan garatuko dute haien ezagutza, bai lan autonomoa burutuz bai eta taldean
jardunez. Ikasleek Nafarroak bizi izan zituen aldaketa ekonomiko, demografiko eta sozialak
aztertuko dituzte, eta haien senideek bizi izan zuten eraldaketa prozesua ezagutuko dute.
Horretarako, informazioaz baliatuko dira, haiek iturri idatzietara joz, haiek informazio hura
prozesatuz eta ideiak aurkeztuz. Historialariaren papera beteko dute, bai denboran bai espazioan
gertuko den gaia jorratuz, eta hala, motibagarriagoa izaki, haien ikasketa prozesua garatuz. [--]
El sistema educativo debe ser innovador y garantizar el desarrollo del proceso de
aprendizaje activo y significativo de los alumnos. Al mismo tiempo, la disciplina de la Historia
debe contribuir junto con la innovación didáctica al logro de los objetivos. De este modo, el
Aprendizaje Basado en Problemas es una técnica didáctica adecuada para trabajar el proceso de
industrialización de Navarra ...
[++]
El sistema educativo debe ser innovador y garantizar el desarrollo del proceso de
aprendizaje activo y significativo de los alumnos. Al mismo tiempo, la disciplina de la Historia
debe contribuir junto con la innovación didáctica al logro de los objetivos. De este modo, el
Aprendizaje Basado en Problemas es una técnica didáctica adecuada para trabajar el proceso de
industrialización de Navarra en las décadas 60 y 70 y sus consecuencias sociales y demográficas
en la ciudad de Pamplona, principalmente. Mediante la propuesta didáctica que aquí presento
los alumnos desarrollarán de un modo activo su conocimiento, trabajando de forma autónoma y
mediante el trabajo colaborativo. Los alumnos analizarán los cambios económicos,
demográficos y sociales que vivió Navarra, y conocerán el proceso de cambio que vivieron sus
familiares. Así, recurrirán a la búsqueda de información, a las fuentes escritas, procesando la
información y exponiendo sus ideas. Los alumnos tratarán de ser historiadores, trabajando un
tema histórico cercano en el tiempo y en el espacio que resultará doblemente motivador
pudiendo desarrollar su aprendizaje. [--]
The education system has to be innovative and develop the active learning process of
the students. At the same time, the discipline of History has to contribute with the didactic
innovations to the achievement of the objectives. In this context, the Problem's Based Learning
method is appropriate to work the industrialization process of Navarre in the 60-70 decades and
its social and demog ...
[++]
The education system has to be innovative and develop the active learning process of
the students. At the same time, the discipline of History has to contribute with the didactic
innovations to the achievement of the objectives. In this context, the Problem's Based Learning
method is appropriate to work the industrialization process of Navarre in the 60-70 decades and
its social and demographic consequences, principally in the city of Pamplona-Iruñea. With this
didactic proposal the students will develop their knowledge actively and work in group. The
students will analyze the economic, demographic and social changes that happened in Navarre,
they will know the process of change that their relatives lived. In this way, they will search the
information, with the written sources, and they will process the information and present their
ideas. The students will play the role of historians, working a close topic in time and in space,
what will be motivating, and will help in the development of their learning. [--]
Subject
Hezkuntza sistema,
Berrikuntza didaktikoa,
Arazoetan Oinarrituriko Ikaskuntza,
Nafarroa,
Sistema educativo,
Innovación didáctica,
Aprendizaje basado en problemas,
Navarra,
Education system,
Didactic innovations,
Problem's Based Learning,
Navarre
Degree
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan