Irakurtzeko eta idazteko zailtasunei aurrea hartzeko esku-hartze didaktikoa
Date
2016Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzarako 23/2007 Foru Dekretuak
zehazten duen bezala, etapa honetan, irakurketa eta idazketaren prozesuen
hastapena egin behar da. Hori dela eta, ez da zuzenean derrigorrez lortu
beharreko helburu bat izango balitz bezala hartzen. Izan ere, irakurketa eta
idazketa prozesuen garapena azaltzen duten autore ezberdinetan oinarrituz,
argi eta garbi dago o ...
[++]
Haur Hezkuntzako bigarren zikloko irakaskuntzarako 23/2007 Foru Dekretuak
zehazten duen bezala, etapa honetan, irakurketa eta idazketaren prozesuen
hastapena egin behar da. Hori dela eta, ez da zuzenean derrigorrez lortu
beharreko helburu bat izango balitz bezala hartzen. Izan ere, irakurketa eta
idazketa prozesuen garapena azaltzen duten autore ezberdinetan oinarrituz,
argi eta garbi dago oraindik ezin dela alor honetan zailtasunak dituzten haurrak
dauden edo ez esan. Baina lan honetan argi eta garbi geratzen den bezala,
Haur Hezkuntzako bigarren ziklotik hasita, nahiz eta diagnostikoa 7 edota 8
urteetan egiten den, prebentzioz jokatu behar dugu, etorkizunean eman
daitezkeen zailtasunei aurrea-hartzeko. Prebentzioz jokatzeko, irakurketa eta
idazketaren bost alderdiak (kontzientzia fonologikoa, deskodetzea,
jariakortasuna, lexikoa eta ulermena) lantzeko ariketak prestatzeaz gain,
ahozko hizkuntza lantzeko ariketak ere landu behar dira, modu horretan, alderdi
guztiak garatuz eta indartuz. [--]
Tal y como se especifica en el Decreto Foral 23/2007 que establece el currículo
de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil, en esta etapa
hay que dar comienzo a los procesos de la lectoescritura. Debido a esto, no es
un objetivo que se tenga que lograr de una manera obligatoria. Ya que
basándonos en lo que diferentes autores concretan sobre el desarrollo de los
procesos de ...
[++]
Tal y como se especifica en el Decreto Foral 23/2007 que establece el currículo
de las enseñanzas del segundo ciclo de la Educación Infantil, en esta etapa
hay que dar comienzo a los procesos de la lectoescritura. Debido a esto, no es
un objetivo que se tenga que lograr de una manera obligatoria. Ya que
basándonos en lo que diferentes autores concretan sobre el desarrollo de los
procesos de la lectoescritura, queda claro que todavía no podemos decir si un
niño tiene o no dificultades en estas áreas. Pero tal y como queda claro en este
trabajo, ya desde el segundo ciclo de Educación Infantil debemos adoptar un
enfoque preventivo, aunque el diagnostico no se pueda hacer hasta los 7 u 8
años, para anticiparnos a las dificultades que pueden darse en un futuro. Para
ello, además de que hay que trabajar los cinco elementos de la lectoescritura
(conciencia fonología, descodificar, fluidez, léxico y comprensión), hay que abordar también ejercicios relacionados con el lenguaje oral, ayudando así a
desarrollar y reforzar todos estos aspectos. [--]
As laid down in the Foral Decree 23/2007 which establishes the curriculum of
the second cycle of Early Childhood Education, at this stage, children have to
start learning how to read and write. So, reading and writing literacy is not a
goal that they have to achieve on a mandatory basis. According to what
different authors say about the development of the reading and writing
processes, it is ...
[++]
As laid down in the Foral Decree 23/2007 which establishes the curriculum of
the second cycle of Early Childhood Education, at this stage, children have to
start learning how to read and write. So, reading and writing literacy is not a
goal that they have to achieve on a mandatory basis. According to what
different authors say about the development of the reading and writing
processes, it is clear that we can't yet say whether or not a child has difficulties
in these areas. But as we can see in this final report, we should adopt a
preventive approach from the second cycle of Early Years, although the
diagnosis cannot be made until they are 7 or 8 years old, in order to prevent
difficulties that may occur in the future. As well as taking into account the five
components of the reading instruction (phonological awareness, phonics,
vocabulary, fluency and comprehension), we should also pay attention to oral
language exercises, so that children can develop all these basic aspects. [--]
Subject
Hastapena,
Garapena,
Zailtasunen prebentzioa,
Irakurketaren irakaskuntzaren bost osagaiak,
Ahozko hizkuntza,
Iniciación,
Desarrollo,
Prevención ante dificultades,
Enseñanza de los cinco elementos de la lectura,
Lenguaje oral,
Initiation,
Development,
Preventive approach,
Five reading instruction,
Oral language
Degree
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarra /
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan