Formació i adquisició dels coneixements en comunicació audiovisual entre l’alumnat de batxillerat de Lugo

View/ Open
Date
2014Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Artículo / Artikulua
Version
Versión publicada / Argitaratu den bertsioa
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
El context mediàtic actual comporta una anàlisi del grau de coneixement i de l’actitud crítica que tenim davant els mitjans. L’objectiu d’aquest treball és avaluar el nivell de competència mediàtica que tenen els estudiants de batxillerat de Lugo (Galícia), ja que el consum de mitjans audiovisuals no comporta l’abast de la capacitat crítica. Per això resulta fonamental conèixer l’adquis ...
[++]
El context mediàtic actual comporta una anàlisi del grau de coneixement i de l’actitud crítica que tenim davant els mitjans. L’objectiu d’aquest treball és avaluar el nivell de competència mediàtica que tenen els estudiants de batxillerat de Lugo (Galícia), ja que el consum de mitjans audiovisuals no comporta l’abast de la capacitat crítica. Per això resulta fonamental conèixer l’adquisició dels coneixements audiovisuals de l’audiència. La metodologia aplicada ha estat un qüestionari dissenyat per avaluar aquesta competència mediàtica entre els joves sustentat en les sis dimensions de Ferrés (2007) dins d’un projecte R+D+i. Els resultats obtinguts indiquen una manca significativa de presència de continguts audiovisuals en el currículum de batxillerat tot i els bons resultats en el grau de competència mediàtica [--]
The current media context involves an analysis of the degree of
knowledge and critical attitude we have towards the media. The
aim of this work is to evaluate the level of media literacy with
high school students of Lugo (Galicia), as the media consumption
does not involve the scope of critical capacities. This is
basic to know the acquisition of audiovisual knowledge of the
audience.
The ...
[++]
The current media context involves an analysis of the degree of
knowledge and critical attitude we have towards the media. The
aim of this work is to evaluate the level of media literacy with
high school students of Lugo (Galicia), as the media consumption
does not involve the scope of critical capacities. This is
basic to know the acquisition of audiovisual knowledge of the
audience.
The methodology used was a questionnaire designed to assess
media literacy among young people regarding the six dimensions
of Ferrés (2007) in an R&D project. The results indicate
a significant lack of presence of audiovisual contents of high
school curriculum despite good results of the level of media
competence. [--]
Subject
Alfabetització mediàtica,
Competència mediàtica,
Currículum,
Educació,
Media literacy,
Media competence,
Curriculum,
Education
Publisher
Consejo del Audiovisual de Cataluña
Published in
Quaderns del CAC 40, vol. XVII - juliol 2014 (25-32)
Description
Enlace a la versión en castellano: https://hdl.handle.net/2454/22731
Departament
Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía /
Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Saila