• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales - Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCEE - EEZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales - Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCEE - EEZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Plan de marketing de Cafés Plaza del Castillo

    Thumbnail
    View/Open
    GAL-TFG Hernández Erice, Irantzu (7.721Mb)
    Date
    2017
    Author
    Hernández Erice, Irantzu 
    Advisor
    Arce Urriza, Marta 
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    Type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     nodoi-noplumx
     
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    En este proyecto se realiza un plan de marketing para la empresa Cafés Plaza del Castillo. Esta empresa, ubicada en Pamplona (Navarra), se dedica a la elaboración y venta de café de tres grandes líneas para su disfrute en cafeterías, restaurantes, empresas y hogares. Los objetivos económicos del presente plan de marketing son el incremento de los ingresos por ventas en un 5% para el año 2017 ... [++]
    En este proyecto se realiza un plan de marketing para la empresa Cafés Plaza del Castillo. Esta empresa, ubicada en Pamplona (Navarra), se dedica a la elaboración y venta de café de tres grandes líneas para su disfrute en cafeterías, restaurantes, empresas y hogares. Los objetivos económicos del presente plan de marketing son el incremento de los ingresos por ventas en un 5% para el año 2017 y el aumento del beneficio de la empresa en un 5% para el año 2017. Por otro lado, los objetivos no económicos son alcanzar una notoriedad de marca en el cliente final del 68%, apertura de canales de venta directa al consumidor final y posicionar la marca como marca de calidad alta-superior en la mente del consumidor. Se diseñan diferentes acciones comerciales para lograr los objetivos planteados teniendo en cuenta diferentes estrategias. Las acciones comenzarán en distintas fechas según el coste y se prolongarán durante el año 2017. El presupuesto es de aproximadamente 20.000€. En cuanto al control, se señalan distintos indicadores que ayudarán a los responsables a conocer la evolución de las acciones y el alcance de los objetivos. [--]
     
    This project presents a marketing plan developed for the company Cafés Plaza del Castillo. This company, located in Pamplona (Navarra), specializes in the elaboration and sale of three lines of coffee to be enjoyed in coffee shops, restaurants, companies and households. The economic objectives of this marketing plan are to increase sales revenues in 5% for 2017 and increase the company's prof ... [++]
    This project presents a marketing plan developed for the company Cafés Plaza del Castillo. This company, located in Pamplona (Navarra), specializes in the elaboration and sale of three lines of coffee to be enjoyed in coffee shops, restaurants, companies and households. The economic objectives of this marketing plan are to increase sales revenues in 5% for 2017 and increase the company's profit by 5% for 2017. On the other hand, the non-economic objectives are to achieve a notoriety of the brand in the final customer of 68%, the opening of direct sales channels to the final consumer and the positioning of the brand as a highquality brand in consumers' mind. Different commercial actions are designed to achieve these objectives while taking into account diverse strategies. The commercial actions will start at different dates according to their cost and will be implemented along all 2017. The budget is approximately €20,000. In terms of control, the plan proposes different indicators to help those in charge of the actions to follow their evolution and how the objectives are being accomplished. [--]
     
    Subject
    Plan de marketing, Cafés Plaza del Castillo, Café, Marketing plan, Coffee
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Administración y Dirección de Empresas por la Universidad Pública de Navarra / Enpresen Administrazio eta Zuzendaritzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-coveragespatial
    1: c/ Paulino Caballero, nº 15, 31002 Pamplona, Navarra, España
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/23554
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado FCEE - EEZF Gradu Amaierako Lanak [356]
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [2797]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback