Eskola osasuntsuak: Adimen anitzen teoriaren aplikazioa konfiantzaren pedagogian

View/ Open
Date
2017Author
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
A pesar de que la inteligencia ha sido un concepto muy investigado desde el siglo XIX,
cuando en 1987 Howard Gardner creó la teoría de las Inteligencias Múltiples, la idea
de que la inteligencia es una sola ha sido descartada, teniendo así esto mucha
influencia en las escuelas. Es por ello, y teniendo en cuenta la escuela inclusiva y el
desarrollo integral del alumnado que esta teoría contemp ...
[++]
A pesar de que la inteligencia ha sido un concepto muy investigado desde el siglo XIX,
cuando en 1987 Howard Gardner creó la teoría de las Inteligencias Múltiples, la idea
de que la inteligencia es una sola ha sido descartada, teniendo así esto mucha
influencia en las escuelas. Es por ello, y teniendo en cuenta la escuela inclusiva y el
desarrollo integral del alumnado que esta teoría contempla, el objetivo central de este
trabajo ha sido investigar la aplicación de la teoría de las Inteligencias Múltiples dentro
de la Pedagogía de la Confianza utilizada en las ikastolas, concretamente en Iñigo
Aritza ikastola de Alsasua (Navarra). Para ello, se han recogido datos acerca de la
selección libre que el alumnado de cuatro años hace de los rincones creados para
fomentar las ocho inteligencias que Gardner propone, teniendo en cuenta variables
como el género y la realización de nuevas propuestas [--]
Adimena XIX. mendetik asko ikertu den kontzeptua izan den arren, Howard Gardner-ek
1987. urtean Adimen Anitzen teoria sortu zuenetik, adimena bakarra denaren ideia
baztertuz joan da, honek eskoletan eragin nabarmena izan duelarik. Hori dela eta,
teoria honek eragiten duen eskola inklusiboa eta ikasleen garapen integrala kontuan
hartuz, lan honen helburua Adimen Anitzen teoriaren aplikazioa ik ...
[++]
Adimena XIX. mendetik asko ikertu den kontzeptua izan den arren, Howard Gardner-ek
1987. urtean Adimen Anitzen teoria sortu zuenetik, adimena bakarra denaren ideia
baztertuz joan da, honek eskoletan eragin nabarmena izan duelarik. Hori dela eta,
teoria honek eragiten duen eskola inklusiboa eta ikasleen garapen integrala kontuan
hartuz, lan honen helburua Adimen Anitzen teoriaren aplikazioa ikastoletan, zehazki
Altsasuko Iñigo Aritza ikastolan (Nafarroa), erabiltzen duten Konfiantzaren
Pedagogiaren barne aztertzea izan da. Horretarako, Gardner-ek proposatutako zortzi
adimen ezberdinak lantzeko sortu diren guneen artean lau urteko ikasleek egiten
duten aukeraketa askeko datuak bildu dira, bai generoaren eragina eta baita
proposamen berrien sartzea kontuan hartuz [--]
Although intelligence has been a much investigated concept since the 19th century,
when Howard Gardner created the Multiple Intelligences theory in 1987, the idea that
the intelligence is only one has disappeared, having this a big impact in schools. Due to
this, and taking into account the inclusive schools and the integral development of
students that this theory creates, this work has the ...
[++]
Although intelligence has been a much investigated concept since the 19th century,
when Howard Gardner created the Multiple Intelligences theory in 1987, the idea that
the intelligence is only one has disappeared, having this a big impact in schools. Due to
this, and taking into account the inclusive schools and the integral development of
students that this theory creates, this work has the aim of investigating the application
of the Multiple Intelligences theory inside the Pedagogy of Confidence used at the
ikastolas, specifically at Iñigo Aritza ikastola in Altsasu. For this aim, data of the free
selection that four year old students do of the different corners created to promote
Gardner’s eight intelligences has been taken, considering gender and new proposal
variables [--]
Subject
Inteligencias múltiples,
Pedagogía de la confianza,
Rincones,
Género,
Propuestas,
Adimen anitzak,
Konfiantzaren pedagogia,
Guneak,
Generoa,
Proposamenak,
Multiple intelligences,
Pedagogy of confidence,
Corners,
Gender,
Proposals
Degree
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarra /
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan