• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A proposal on teaching English grammar using the Interactive Whiteboard (IWB)

    Thumbnail
    View/Open
    TFG (3.779Mb)
    Date
    2017
    Author
    Salvador Díaz, Nerea 
    Advisor
    Lasheras Balduz, Jesús 
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    Type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     nodoi-noplumx
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    Debido al constante desarrollo de la tecnología se han introducido nuevas innovaciones en educación. Hoy en día, existen varios dispositivos tecnológicos que pueden emplearse para facilitar la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera y satisfacer las necesidades del alumnado. Una de las más importantes es la Pizarra Interactiva (PDI). Depende del profesorado elegir entre aplicar técnicas m ... [++]
    Debido al constante desarrollo de la tecnología se han introducido nuevas innovaciones en educación. Hoy en día, existen varios dispositivos tecnológicos que pueden emplearse para facilitar la Enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera y satisfacer las necesidades del alumnado. Una de las más importantes es la Pizarra Interactiva (PDI). Depende del profesorado elegir entre aplicar técnicas modernas en su trabajo, como podría ser el uso de la PDI, o basarse en el uso de la pizarra y tiza. Es obvio que las TIC están presentes en la vida cotidiana de los estudiantes del presente y esto debe reflejarse en las aulas. En este proyecto se analizan las investigaciones relacionadas con PDIs y temas relevantes como ventajas y desventajas, funciones, factores de uso efectivo o motivación. También concedo especial importancia a la enseñanza de la gramática, ya que mi propuesta didáctica está diseñada para enseñar las estructuras gramaticales básicas en Educación Primaria. [--]
     
    Teknologiaren etengabeko garapena dela eta hezkuntzan berrikuntza berriak aurkeztu dira. Gaur egun, hainbat gailu teknologiko erabil ditzakegu Ingelesa Atzerriko Hizkuntza errazteko edo ikasleen beharrei erantzuteko eta horietako bat arbel digital interaktiboa (ADI) da. Irakaslearen araberakoa izango da teknika berriak bere lanean aplikatzea edo arbela eta klarionaren erabileran oinarritzea. ... [++]
    Teknologiaren etengabeko garapena dela eta hezkuntzan berrikuntza berriak aurkeztu dira. Gaur egun, hainbat gailu teknologiko erabil ditzakegu Ingelesa Atzerriko Hizkuntza errazteko edo ikasleen beharrei erantzuteko eta horietako bat arbel digital interaktiboa (ADI) da. Irakaslearen araberakoa izango da teknika berriak bere lanean aplikatzea edo arbela eta klarionaren erabileran oinarritzea. Bistan dago Informazio eta komunikazioaren teknologiak (IKT) ikasleen eguneroko bizitzan daudela eta hori ikasgeletan islatu beharko litzateke. Proiektu honetan arbela digitalei buruzko ikerketa eta gai garrantzitsuak: abantailak, desabantailak, funtzioak, erabilera eraginkorra edo motibazioa aztertzen dira. Halaber, gramatikaren irakaskuntzak berebiziko garrantzia dauka nire proposamen didaktikoa oinarrizko gramatika egiturak Lehen Hezkuntzan irakasteko diseinatu baitut. [--]
     
    Due to the development of technology, new innovations have been introduced in education. Nowadays, there are several technological devices that can be used to facilitate Teaching English as a Foreign Language (TEFL) and fulfil the learners’ needs and one of them is the Interactive Whiteboard (IWB). It depends on the wish of the teacher about choosing between applying current modern techniques ... [++]
    Due to the development of technology, new innovations have been introduced in education. Nowadays, there are several technological devices that can be used to facilitate Teaching English as a Foreign Language (TEFL) and fulfil the learners’ needs and one of them is the Interactive Whiteboard (IWB). It depends on the wish of the teacher about choosing between applying current modern techniques in his/her work such as the use of the IWB could be or depending on the use of traditional tools such as blackboard and chalk. It is obvious that ICT are present in the everyday life of nowadays’ students and this should be reflected in classrooms. In this project I analyse the research related to IWB and relevant issues such as IWB’s advantages & disadvantages, functions, factors of effective use and motivation. I also attach special importance to teaching grammar as my didactic proposal is designed in order to teach basic grammatical structures. [--]
     
    Subject
    TICs, Pizarra interactiva (PDI), Inglés como lengua extranjera, Educación primaria, Gramática, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak (IKT), Arbel Digital Interaktiboa (ADI), Ingelesa atzerriko hizkuntza bezala, Gramatika, Lehen hezkuntza, Teaching English as a Foreign Language (TEFL), Grammar, Primary education
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra / Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/25603
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [3150]
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak [902]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback