Buscar
Mostrando ítems 1-4 de 4
An engagement-based school experience as a premise of wellbeing
(Elsevier, 2017)
info:eu-repo/semantics/conferenceObject,
In the challenge of providing a quality education to all students, one of the main driving forces of change is the teacher and his/her attitudes; the need to address inclusion and participation of everyone therefore affects ...
Well-being in school organizations: aspects to consider
(Future Academy, 2019)
info:eu-repo/semantics/conferenceObject,
When entering school life and dealing with schools, the need for attention to well-being emerges, since a climate of safety, acceptance and cooperation is a necessary condition of any teaching and learning process. School ...
La apertura de nuevos debates educativos: ¿para cambiar o para negar el cambio?
(Instituto Paulo Freire de España , 2021)
info:eu-repo/semantics/article,
Las escuelas públicas, en su acepción primigenia, debían servir para preparar a las elites gobernantes en tiempos en los que, pocos hombres -y menos mujeres-, se revestían de autoridad en la esfera pública. Fue tiempo ...
Análisis de los condicionantes de bienestar en las organizaciones escolares de Educación Infantil y Primaria de Navarra
(2022)
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis,
El objetivo general de esta tesis es diagnosticar los niveles de bienestar del personal docente en Navarra, y determinar la naturaleza de los factores que favorecen el bienestar en las organizaciones escolares. Objetivos ...