• Cognitive models in Spanish metalinguistic phraseology 

      Aznárez Mauleón, Mónica Upna Orcid (ALS, 2006)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      This study analyses cognitive models underlying a number of phraseological expressions in Spanish. The expressions which will be discussed were selected from a collection of more than 250 units taken from the most recent ...
    • An engagement-based school experience as a premise of wellbeing 

      Alonso Martirena, Yolanda Upna Orcid (Elsevier, 2017)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      In the challenge of providing a quality education to all students, one of the main driving forces of change is the teacher and his/her attitudes; the need to address inclusion and participation of everyone therefore affects ...
    • Estudio sobre el impacto del COVID-19 en las competencias ciudadanas del profesorado en formación 

      Génez Cantero, Pamela; Scotton, Paolo Upna Orcid; Pérez de Villarreal Zufiaurre, Maider Upna Orcid; Flores, Unax; Corsini, Bruno (Asociación Multidisciplinar de Investigación Educativa, 2021)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
    • Holistic architecture for music education: a proposal for empirical research in educational situations 

      Ángel Alvarado, Rolando Alfredo; Wilhelmi, Miguel R. Upna Orcid; Belletich Ruiz, Olga Upna Orcid (Universitat Politècnica de València, 2018)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      Holistic Architecture for Music Education (HAME) arises as a Design-Based Research, that is, it is an interdisciplinary research approach based on mixed research methods, which attempts understanding empirical phenomena ...
    • La literatura infantil y juvenil en el Grado de Maestro en Educación Primaria: una propuesta didáctica 

      Sbriziolo, Carola Upna Orcid; Arellano Yanguas, Villar Upna Orcid (Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua/Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco, 2023)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      Partiendo del presupuesto de que investigación y docencia deben ir de la mano y que en educación es necesario reflexionar sobre la propia práctica docente, se presenta aquí una propuesta didáctica llevada a cabo dentro de ...
    • Rostros de lo cotidiano a través de los objetos robados en el asalto a la judería de Estella de 1328 

      Mugueta Moreno, Íñigo Upna Orcid (Departamento de Cultura, Deporte y Juventud, Gobierno de Navarra, 2019)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      El trabajo que aquí sigue responde al encargo del Comité Científico de la Semana de Estudios Medievales de Estella, y se relaciona con un documento concreto que resulta del asalto a la judería de Estella de 1328. Se trata ...
    • Well-being in school organizations: aspects to consider 

      Alonso Martirena, Yolanda Upna Orcid (Future Academy, 2019)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      When entering school life and dealing with schools, the need for attention to well-being emerges, since a climate of safety, acceptance and cooperation is a necessary condition of any teaching and learning process. School ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt