Show simple item record

dc.creatorMarcellán Baraze, Idoiaes_ES
dc.creatorAguirre Arriaga, Imanoles_ES
dc.date.accessioned2018-09-04T06:43:43Z
dc.date.available2018-09-04T06:43:43Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1134-3478 (Print)
dc.identifier.issn1988-3293 (Electronic)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/30419
dc.description.abstractLa alarma social ante los medios, en especial la televisión es patente. Con el fin de constatar la percepción de los usuarios ante este fenómeno se puso en marcha una investigación con un grupo de niños de educación primaria y sus padres. Esta investigación ha revelado que ante los medios, además de otras cuestiones, se presentan ciertas correlaciones entre la percepción social general y la del grupo investigado. La comunicación explica dos de algunas de éstas: la identificación de los medios con la televisión y una peculiar idea del poder educativo de este medio.es_ES
dc.description.abstractThere is an obvious social alarm concerning the media, specially the TV. In order to check out the users´ perception of this phenomenon, investigation was set up with Primary school kids, and their parents. This investigation has revealed that there are some correlations between the investigated sample and the general social perception of any media. Communication itself explains some of these correlations: the identification of all the media with TV and a peculiar idea about the educational power of this means of communication.en
dc.format.extent7 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherGrupo Comunicares_ES
dc.relation.ispartofComunicar, nº 31, v. XVI, 2008es_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unporteden
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/legalcode
dc.subjectEducación mediáticaes_ES
dc.subjectPedagogía culturales_ES
dc.subjectPensamiento críticoes_ES
dc.subjectVer televisiónes_ES
dc.subjectEducación primariaes_ES
dc.subjectRespuesta de los estudianteses_ES
dc.subjectMedia literacyen
dc.subjectCultural pedagogyen
dc.subjectCritical thinkingen
dc.subjectTelevision viewingen
dc.subjectPrimary schoolen
dc.subjectStudent reactionen
dc.titleEl valor educativo de los medios: correlaciones socioculturaleses_ES
dc.title.alternativeMass media educative value: social correlationsen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.contributor.departmentUniversidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogíaes_ES
dc.contributor.departmentNafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Sailaeu
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.identifier.doi10.3916/c31-2008-03-046
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.3916/c31-2008-03-046
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported