• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Sostengarritasunari buruzko proiektuak landu: esperientzia bat eTwinning-en bidez

    Thumbnail
    View/Open
    TFG19- Gpri- AMONDARAIN-112009.pdf (2.707Mb)
    Date
    2019
    Author
    Amondarain Aguirre, Neskutz 
    Advisor
    Napal Fraile, María 
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    Type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     nodoi-noplumx
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    Los seres humanos le estamos causando muchos problemas al planeta para cubrir nuestras necesidades. Necesitamos desarrollar una conciencia medioambiental donde el consumo sea racional y sostenible. Para ello, tenemos que dejar de lado el modelo de consumir-eliminar-consumir y empezar a buscar soluciones. A día de hoy para combatir este problema solo se le ha dado importancia al reciclaje. P ... [++]
    Los seres humanos le estamos causando muchos problemas al planeta para cubrir nuestras necesidades. Necesitamos desarrollar una conciencia medioambiental donde el consumo sea racional y sostenible. Para ello, tenemos que dejar de lado el modelo de consumir-eliminar-consumir y empezar a buscar soluciones. A día de hoy para combatir este problema solo se le ha dado importancia al reciclaje. Pero, con el reciclaje es suficiente? ¿Hay detrás un interés económico? Para combatir el problema se propone llevar a cabo la estrategia de las 3 R: reducir, reutilizar y reciclar. Este modelo se utiliza para cuidar el medio ambiente y para crear menos residuos. Durante las siguientes hojas se presenta un proyecto didáctico dirigido a alumnos de 6º de primaria, a los cuales se les ayudará a tener conciencia ambiental y se les enseñará la estrategia de las 3R-s mediante una experiencia en eTwinning. [--]
     
    Gizakiok arazo ugari eragiten dizkiogu planetari gure beharrak asetzeko. Kontsumoa zentzuzkoa eta iraunkorra den ingurumen kontzientzia garatu behar dugu. Horretarako, kontsumitu- bota- kontsumitu eredua alde batera utzi eta konponbideak bilatzen hasi behar gara. Orain arte arazoari aurre egiteko soilik birziklatzeari garrantzia eman zaio. Baina, birziklatzearekin nahikoa da? Ba al dago inte ... [++]
    Gizakiok arazo ugari eragiten dizkiogu planetari gure beharrak asetzeko. Kontsumoa zentzuzkoa eta iraunkorra den ingurumen kontzientzia garatu behar dugu. Horretarako, kontsumitu- bota- kontsumitu eredua alde batera utzi eta konponbideak bilatzen hasi behar gara. Orain arte arazoari aurre egiteko soilik birziklatzeari garrantzia eman zaio. Baina, birziklatzearekin nahikoa da? Ba al dago interes ekonomikorik atzean? Arazoari aurre egiteko, 3R-en estrategia gauzatzea proposatzen da: murriztu, berrerabili eta birziklatu. Eredu hau ingurumena zaintzeko eta hondakin gutxiago sortzeko erabiltzen da. Hurrengo orrialdeetan Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleei zuzendutako proiektu didaktiko bat aurkezten da non, ikasleei ingurumen kontzientzia izaten lagundu eta 3R-en estrategia erakutsiko zaien eTwinning-en bidez. [--]
     
    Human beings are causing many trouble to the planet in order to meet our needs. We need to develop an environmental awareness where consumption is rational and sustainable. To do this, we have to put aside the model of consume-eliminate-consume and start looking for solutions. Today, in order to combat this problem, only recycling has been given importance. But is recycling enough? Is there ... [++]
    Human beings are causing many trouble to the planet in order to meet our needs. We need to develop an environmental awareness where consumption is rational and sustainable. To do this, we have to put aside the model of consume-eliminate-consume and start looking for solutions. Today, in order to combat this problem, only recycling has been given importance. But is recycling enough? Is there an economic interest behind it? In order to combat the problem, it is proposed to carry out the 3Rs strategy: reduce, reuse and recycle. This model is used to care for the environment and to create less waste. During the following pages a didactic project is presented, aimed for 6th grade in Primary school students, who will be helped to have environmental awareness and will be taught the strategy of the 3Rs through an eTwinning experience. [--]
     
    Subject
    Sostenibilidad, 3R, Medio ambiente, Reciclar, Residuos, Sostengarritasuna, Ingurumen naturala, Birziklapena, Hondakinak, Sustainability, Environment, Recycling, Waste
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra / Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/33622
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [3117]
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak [902]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback