• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    La música como recurso para desarrollar competencias emocionales en Educación Infantil

    Thumbnail
    View/Open
    gomez.116387-TFG.pdf (1.314Mb)
    Read access available from
    2025-07-01
    Date
    2020
    Author
    Gómez Oneca, Esther 
    Advisor
    Lorenzo de Reizábal, Arantza 
    Version
    Acceso embargado 5 años / 5 urteko bahitura
    Type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     nodoi-noplumx
     
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    El objetivo de este trabajo fin de grado es poner de relieve la importancia que tiene la educación musical en la Educación Infantil en general y en particular en la educación emocional. Por ello, se ha diseñado una intervención para trabajar las emociones básicas (alegría, tristeza, calma, rabia y miedo) a través de la música, con el fin de desarrollar en los niños y niñas de 3 años las sigu ... [++]
    El objetivo de este trabajo fin de grado es poner de relieve la importancia que tiene la educación musical en la Educación Infantil en general y en particular en la educación emocional. Por ello, se ha diseñado una intervención para trabajar las emociones básicas (alegría, tristeza, calma, rabia y miedo) a través de la música, con el fin de desarrollar en los niños y niñas de 3 años las siguientes competencias emocionales: conciencia emocional, regulación emocional y competencia social. El diseño de esta intervención se sustenta en una importante investigación sobre la educación emocional y la educación musical. Así, la primera parte de este trabajo constituye el marco teórico, que revisa en profundidad la inteligencia emocional, la educación emocional, las competencias emocionales y la educación musical. Y la segunda parte presenta el diseño detallado de la intervención educativa que proponemos. [--]
     
    The aim of this TFG is to highlight the importance of the musical education in Early Childhood Education in general and in particular in emotional education. For that, it has been designed an intervention to work the basic emotions (happiness, sadness, calm, anger and fear) through the music, with the purpose of develop in the children of 3 years the following emotional competences: emotional ... [++]
    The aim of this TFG is to highlight the importance of the musical education in Early Childhood Education in general and in particular in emotional education. For that, it has been designed an intervention to work the basic emotions (happiness, sadness, calm, anger and fear) through the music, with the purpose of develop in the children of 3 years the following emotional competences: emotional awareness, emotional regulation and social competition. The design of the intervention is support in an important investigation about emotional education and musical education. Like this, the first part of this work constitute the theoretical framework, which examine in profundity the emotional intelligence, the emotional education, the emotional competences and the musical education. And the second part, present the detailed design of the educational intervention that we propose. [--]
     
    Subject
    Educación infantil, Educación musical, Educación emocional, Competencias emocionales, Emociones, Early Childhood Education, Musical education, Emotional education, Emotional competences, Emotions
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarra / Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/38010
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak [809]
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [2797]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback