Crosslinguistic influence differences in the oral production of young and adult EFL learners
Date
2021Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impact
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nodoi-noplumx
|
Abstract
Recent findings regarding CLI use among students learning English as a Foreign Language (EFL) seem to agree with a correlation between proficiency and a lesser use of cross linguistic influence (CLI). However, the body of research specifically comparing children and adult learners’ CLI within the same study is extremely scant. This study aims to shed light on the different types of CLI in the ora ...
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Recent findings regarding CLI use among students learning English as a Foreign Language (EFL) seem to agree with a correlation between proficiency and a lesser use of cross linguistic influence (CLI). However, the body of research specifically comparing children and adult learners’ CLI within the same study is extremely scant. This study aims to shed light on the different types of CLI in the oral production of children and adult learners of English.
Participants were 12 children (ages 11-12) beginner learners of English in a Content and Language Integrated Learning (CLIL) program, as well as 12 adult learners of the EOIP of A2 level, all of them L1-Spanish speakers. They carried out a spot-the-difference oral task in pairs. The results reveal a slightly higher rate of CLI produced by the young learners group, as well as differences in the types of CLI produced by both populations. [--]
Los resultados recientes sobre el uso de las influencias interlingüísticas (CLI) entre los
estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) parecen coincidir con una correlación
entre el dominio y un menor uso de las influencias interlingüísticas (CLI). Sin embargo, el
conjunto de investigaciones que comparan específicamente las influencias interlingüísticas de
niños y adultos dentro del mi ...
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Los resultados recientes sobre el uso de las influencias interlingüísticas (CLI) entre los
estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL) parecen coincidir con una correlación
entre el dominio y un menor uso de las influencias interlingüísticas (CLI). Sin embargo, el
conjunto de investigaciones que comparan específicamente las influencias interlingüísticas de
niños y adultos dentro del mismo estudio es extremadamente escaso. Este estudio pretende
arrojar luz sobre los diferentes tipos de CLI en la producción oral de niños y adultos que
están aprendiendo inglés. Los participantes fueron 12 estudiantes (de 11 a 12 años) con nivel
básico de inglés en un programa de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas
(AICLE), así como 12 estudiantes adultos del EOIP de nivel A2, todos ellos hablantes de
español como lengua materna. Los sujetos llevaron a cabo una tarea oral en parejas basada en
la identificación de diferencias en imágenes. Los resultados muestran una tasa ligeramente
superior de CLI producida por el grupo de alumnos jóvenes y diferentes tipos de CLI
producidos por ambos grupos. [--]
Subject
Children,
Adults,
CLI,
EFL,
Oral Production,
Niños,
Adultos,
Producción oral
Degree
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan