Soinua fidagarritasunez gordetzeko erronka: musika-notazioa eta grabaketak
Date
2022Author
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Artículo / Artikulua
Version
Versión publicada / Argitaratu den bertsioa
Impact
|
10.1387/ausart.23861
Abstract
Musika batek luzaroan irauteko, musika-notazioa izan da euskarri bakarra soinua grabatzeko teknologien asmakuntzaren aurretik. Gaur egun, bi aukera hauek elkarrekin bizirauten dute modu eraginkor batetan, eta biak dira erabiliak ikerketa etnomusikologikoetan. Artikulu honetan, notazioa eta grabaketen inguruko azterketa eta gogoeta bat aurkezten da, gauden Aro Post-digitaletik atzera begira, modu ...
[++]
Musika batek luzaroan irauteko, musika-notazioa izan da euskarri bakarra soinua grabatzeko teknologien asmakuntzaren aurretik. Gaur egun, bi aukera hauek elkarrekin bizirauten dute modu eraginkor batetan, eta biak dira erabiliak ikerketa etnomusikologikoetan. Artikulu honetan, notazioa eta grabaketen inguruko azterketa eta gogoeta bat aurkezten da, gauden Aro Post-digitaletik atzera begira, modu kritiko batetan. Euskal Herriari erreparatuz eta aintzinako kantuaren ezaugarriak ia galdurik daudelarik, folkloristek XIX. mende bukaeran eta XX. mende hasieran kantutegietan bildutako musikaren irakurketa sakon eta kritiko bat egitea beharrezkoa da. Izan ere, zituzten helburuak eta metodologiak, ez dira egungo etnomusikologiarenak. [--]
Before the invention and development of sound recording technologies, musical
notation was the only way to assure the durability of a musical composition.
Nowadays, both means of music conservation coexist efficiently, and both are used in
ethnomusicology research. This article presents a study and a reflection on musical
notation and sound recording, looking back from our Post-digital Era in ...
[++]
Before the invention and development of sound recording technologies, musical
notation was the only way to assure the durability of a musical composition.
Nowadays, both means of music conservation coexist efficiently, and both are used in
ethnomusicology research. This article presents a study and a reflection on musical
notation and sound recording, looking back from our Post-digital Era in a critical
way. In the Basque Country, traditional songs have barely left a footprint in the song
compilations known as kantutegiak, therefore it is necessary to meticulously study
the music compiled by 19th and 20th Century folklorists, with manifested different
goals than the scientific canons of current ethnomusicology. [--]
Subject
Musika-notazioa,
Grabaketa,
Kantutegiak,
Etnomusikologia,
Ikerketa performatiboak,
Musical notation,
Recording,
Songbook,
Ethnomusicology,
Performance studies
Publisher
Universidad del País Vasco
Published in
Ausart, 2022, 10 (2),107-117
Departament
Universidad Pública de Navarra. Departamento de Ciencias Humanas y de la Educación /
Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Giza eta Hezkuntza Zientziak Saila