Mostrar el registro sencillo del ítem
Five tips for conducting remote qualitative data collection in COVID times: theoretical and pragmatic considerations
dc.creator | Neris, Rhyquelle Rhibna | es_ES |
dc.creator | Papathanassoglou, Elizabeth | es_ES |
dc.creator | Leite, Ana Carolina Andrade Biaggi | es_ES |
dc.creator | García Vivar, Cristina | es_ES |
dc.creator | Montigny, Francine de | es_ES |
dc.creator | Nascimento, Lucila | es_ES |
dc.date.accessioned | 2023-08-23T07:03:29Z | |
dc.date.available | 2023-08-23T07:03:29Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Neris, R. R., Papathanassoglou, E., Leite, A. C. A. B., Garcia-Vivar, C., DeMontigny, F., & Nascimento, L. C. (2023). Five tips for conducting remote qualitative data collection in COVID times: Theoretical and pragmatic considerations. Revista da Escola de Enfermagem da USP, 57, e20220277. https://doi.org/10.1590/1980-220x-reeusp-2022-0277en | en |
dc.identifier.issn | 0080-6234 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/2454/46013 | |
dc.description.abstract | Objetivo: Proporcionar cinco consejos metodológicos y pragmáticos para el manejo de la recogida de datos cualitativos durante el contexto de la pandemia de COVID-19. Método: Los consejos presentados en este artículo son extraídos de insights de nuestras propias experiencias como investigadores que realizan investigaciones cualitativas remotas y de la evidencia de la literatura sobre métodos cualitativos. La literatura relevante fue identificada a través de búsquedas utilizando palabras clave relevantes en las siguientes bases de datos: CINAHL, PubMed, SCOPUS y Web of Science. Las búsquedas se limitaron a artículos en inglés y portugués publicados entre 2010 y 2021 para asegurar una comprensión actual del fenómeno. Resultados: Se ofrecen cinco consejos: 1) Preste atención a las cuestiones éticas; 2) Identifique y seleccione potenciales participantes; 3) Escoja el tipo de entrevista remota; 4) Esté preparado para coordinar la entrevista remota; y 5) Promueva el vínculo con su participante. Conclusiones: A pesar de los desafíos en el manejo de la recogida remota de datos, también se reconocen las fortalezas y nuestra experiencia ha demostrado que es viable reclutar y entrevistar participantes remotamente. Las discusiones presentadas en este artículo beneficiarán, ahora y en el futuro, a otros equipos de investigación que puedan considerar recopilar datos para sus estudios cualitativos de forma remota. | es_ES |
dc.description.abstract | Objective: To provide five methodological and pragmatic tips for conducting remote qualitative data collection during the context of the COVID-19 pandemic. Method: The tips presented in this article are drawn from insights of our own experiences as researchers conducting remote qualitative research and from the evidence from the literature on qualitative methods. The relevant literature was identified through searches using relevant keywords in the following databases: CINAHL, PubMed, SCOPUS, and Web of Science. Searches were limited to articles in English and Portuguese, published from 2010 to 2021, to ensure a current understanding of the phenomenon. Results: Five tips are provided: 1) Pay attention to ethical issues; 2) Identify and select potential participants; 3) Choose the type of remote interview; 4) Be prepared to conduct the remote interview; and 5) Build rapport with the participant. Conclusion: Despite the challenges in conducting remote data collection, strengths are also acknowledged and our experience has shown that it is feasible to recruit and interview participants remotely. The discussions presented in this article will benefit, now and in the future, o | en |
dc.description.sponsorship | Research reported in this publication was supported by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel – Brazil (CAPES) – Finance Code 001; and the National Council for Scientific and Technological Development (CNPq), Brazil, Process numbers 309528/2021-6 and 200580/2022-1. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | eng | en |
dc.publisher | Escola de Enfermagem da Universidad Sao Paulo (Brasil) | en |
dc.relation.ispartof | Revista da Escola de Enfermagem da USP, 2023; 57: e20220277 | en |
dc.rights | This is an open-access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution License. | en |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Recolección de Datos | es_ES |
dc.subject | Investigación Metodológica en Enfermería | es_ES |
dc.subject | Investigación Cualitativa | es_ES |
dc.subject | Investigación en Enfermería | es_ES |
dc.subject | COVID-19 | es_ES |
dc.subject | Data collection | en |
dc.subject | Nursing Methodology Research | en |
dc.subject | Qualitative research | en |
dc.subject | Nursing research | en |
dc.subject | COVID-19 | en |
dc.title | Five tips for conducting remote qualitative data collection in COVID times: theoretical and pragmatic considerations | en |
dc.type | Artículo / Artikulua | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.date.updated | 2023-08-23T06:42:20Z | |
dc.contributor.department | Ciencias de la Salud | es_ES |
dc.contributor.department | Osasun Zientziak | eu |
dc.rights.accessRights | Acceso abierto / Sarbide irekia | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.identifier.doi | 10.1590/1980-220X-REEUSP-2022-0277en | |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.1590/1980-220X-REEUSP-2022-0277en | |
dc.type.version | Versión publicada / Argitaratu den bertsioa | es |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |