Haur hizkera etxetik eskolara: ezaugarriak, erabilera eta Baztango kasua
Date
2013Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
Este trabajo parte del concepto del habla del niño, con el propósito de entender
la diferencia entre el habla producido por el niño y el habla dirigido al niño.
Nosotros hemos tratado la segunda forma del habla teniendo como referencia
el Valle de Baztán: Baztango Euskal Haur Hizkera (BHH). Se señalan las
múltiples formas que puede adoptar el uso del BHH en el ámbito escolar y
familiar. De i ...
[++]
Este trabajo parte del concepto del habla del niño, con el propósito de entender
la diferencia entre el habla producido por el niño y el habla dirigido al niño.
Nosotros hemos tratado la segunda forma del habla teniendo como referencia
el Valle de Baztán: Baztango Euskal Haur Hizkera (BHH). Se señalan las
múltiples formas que puede adoptar el uso del BHH en el ámbito escolar y
familiar. De igual manera, hemos definido las características del habla (verbales
y no verbales); hemos comenzado por conocer las características universales,
hasta describir las de la zona de referencia (Baztán). Haciendo énfasis en el
frecuente uso del BHH, hemos grabado cuatro situaciones diferentes donde se
refleja la interacción entre adulto y niño/a. También se han entrevistado seis
personas de diferentes edades y pueblos. De este modo, se ha tratado la
información que nos ha aportado esta investigación desde la perspectiva del
uso del habla y de los motivos respecto a su uso. Por otro lado, hemos reflexionado sobre el papel del BHH en el ámbito escolar. Finalmente, hemos
incluido algunas conclusiones sobre el tema tratado; dejando sitio para
reflexionar sobre preocupaciones y cuestiones abiertas. [--]
Lan honetan haur hizkeraz aritu gara eta bereziki Baztango Euskal Haur
Hizkeraz (BHH). Lehenik eta behin, Haur hizkera terminoaren definizioa
zehaztu dugu eta ongi bereizi zer den haurrek egiten duten hizkera eta haurrei
egiten zaiena. Gu bigarrenaz aritu gara. Ondoren, BHH-ren erabileraren
azterketa egin dugu, bai etxean bai eskolan, euskararen gainean eginak
dauden zenbait ikerketa oinarri ...
[++]
Lan honetan haur hizkeraz aritu gara eta bereziki Baztango Euskal Haur
Hizkeraz (BHH). Lehenik eta behin, Haur hizkera terminoaren definizioa
zehaztu dugu eta ongi bereizi zer den haurrek egiten duten hizkera eta haurrei
egiten zaiena. Gu bigarrenaz aritu gara. Ondoren, BHH-ren erabileraren
azterketa egin dugu, bai etxean bai eskolan, euskararen gainean eginak
dauden zenbait ikerketa oinarri hartuta. Horrekin batera, hizkeraren zenbait
ezaugarri ere aztertu ditugu (berbalak eta ez berbalak), ezaugarri
unibertsaletatik hasi eta BHH-ren ezaugarrietaraino. BHH-ren erabilera nahiko
usua dela oinarritzat harturik, heldu eta haurren arteko lau egoera ezberdin
grabatu ditugu, baita adin eta herri ezberdinetako sei pertsona elkarrizketatu
ere, ikerketa horrek emandako emaitzak aztertu dira erabileraren eta arrazoien
inguruko ikuspegitik. Bertzalde, Haur Hizkerak eskolan izan behar duen lekuaz
hausnarketa egin dugu. Azkenik, gaiaren inguruko ondorioak atera ditugu, eta
aldi berean, zenbait kezka edo galderen bidez hausnarketarako bidea irekia utzi
dugu. [--]
In the following document, we have been working on children language and we
have focused it especially in Baztan. First of all, we have specified the definition
of it, and we have also divided two different terms: the language the children
use, and the one it is used with them. We have focused our attention in the last
one. After that, we have done a research about the children language in Ba ...
[++]
In the following document, we have been working on children language and we
have focused it especially in Baztan. First of all, we have specified the definition
of it, and we have also divided two different terms: the language the children
use, and the one it is used with them. We have focused our attention in the last
one. After that, we have done a research about the children language in Baztan,
both in school and at home. For that, we have used some different references
about Basque. We have also been working on the characteristics of the
language mentioned before (verbal and non-verbal), starting with more general
ones and finishing with the ones of our topic. Focusing more in our research, we
have recorded four different situations of children and adults and we have also
interviewed six different people of different ages and towns. Then, we analyzed
the results. In addition, we have reflected about the place that children language
should have at school. Finally, we have drawn some conclusions but also some
worries and questions. [--]
Subject
Habla dirigida al niño,
Baztán (Navarra),
Uso,
Características,
Haur hizkera,
Baztan (Nafarroa),
Erabilera,
Ezaugarriak,
Children language,
Baztan (Navarre),
Use,
Characteristics
Degree
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarra /
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan