Hezkuntza artistikoaren ikerketa konparatibo bat haur hezkuntzan
Fecha
2013Autor
Director
Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
Tipo
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impacto
|
nodoi-noplumx
|
Resumen
El
principal
objetivo
de
este
trabajo
empírico
es
analizar
las
diferentes
maneras
de
trabajar
el
arte
en
el
ámbito
de
educación
infantil
teniendo
en
cuenta
el
currículo,
los
modelos
formativos
y
la
ley.
Para
ello
se
ha
hecho
una
investigación
en
dos
colegios
de
Pamplona
basándose
en
entrevistas,
observaciones
y
fotografías.
Se
ha
concluido
que ...
[++]
El
principal
objetivo
de
este
trabajo
empírico
es
analizar
las
diferentes
maneras
de
trabajar
el
arte
en
el
ámbito
de
educación
infantil
teniendo
en
cuenta
el
currículo,
los
modelos
formativos
y
la
ley.
Para
ello
se
ha
hecho
una
investigación
en
dos
colegios
de
Pamplona
basándose
en
entrevistas,
observaciones
y
fotografías.
Se
ha
concluido
que
en
las
escuelas
se
siguen
diferentes
modelos
formativos
para
trabajar
el
arte
que
son,
curiosamente,
los
que
menos
se
toman
en
cuenta
en
el
currículo
y
que
es,
también,
muy
importante
equilibrar
dichas
maneras.
El
objetivo
se
ve
enriquecido
con
la
posibilidad
de
contraste
que
me
ha
ofrecido
haber
conocido
en
mis
prácticas
la
situación
de
la
educación
artística
en
Finlandia.
En
este
caso,
también
ocurre
que
el
currículo
nos
dice
una
cosa
diferente
a
la
que
se
aplica
en
la
realidad
de
los
colegios
finlandeses
aunque
la
filosofía
sobre
el
arte
de
su
sociedad
es
diferente
a
la
nuestra. [--]
Haur
hezkuntzako
alorrean
artea
lantzeko
era
ezberdinak
aztertzea
da
lan
enpiriko
honen
helburu
nagusia
eta
horretarako
curriculuma,
eredu
formatiboak
eta
legeak
kontuan
hartu
dira.
Hortaz,
elkarrizketak,
behaketak
eta
irudiak
abiapuntutzat
hartuz
ikerketa
bat
egin
da
Iruñeako
bi
ikastetxeetan.
Eskola
hauetan
artea
lantzeko
eredu
formatibo
ezberdinak
j ...
[++]
Haur
hezkuntzako
alorrean
artea
lantzeko
era
ezberdinak
aztertzea
da
lan
enpiriko
honen
helburu
nagusia
eta
horretarako
curriculuma,
eredu
formatiboak
eta
legeak
kontuan
hartu
dira.
Hortaz,
elkarrizketak,
behaketak
eta
irudiak
abiapuntutzat
hartuz
ikerketa
bat
egin
da
Iruñeako
bi
ikastetxeetan.
Eskola
hauetan
artea
lantzeko
eredu
formatibo
ezberdinak
jarraitzen
direla
ondorioztatu
da
eta
hauek,
harrigarria
bada
ere,
gure
curriculumean
gutxien
aintzat
hartzen
direnak
dira.
Eredu
horien
oreka
egokia
garrantzitsua
dela
ere
izan
da
beste
ondorio
esanguratsua.
Finlandian
praktikak
egin
izanak
beste
alderaketa
bat
egiteko
aukerara
eman
dit
lan
honen
helburu
nagusia
aberasteko.
Kasu
honetan
ere,
nahiz
eta
Finlandiako
filosofia
artearekiko
desberdina
izan,
bertako
curriculumak
eskoletako
errealitatean
aplikatzen
denarekin
ez
du
zerikusi
handirik. [--]
This
empirical
work
is
aimed
to
analyze
the
different
ways
of
art
education
in
early
childhood
education
taking
into
account
the
curriculum,
the
educational
models
and the
law.
To
that
end,
a
study
has
been
carried
out
in
two
schools
located
in
Pamplona
based
on
interviews,
observation
and
photographs.
It
has
been
concluded
that
some
education ...
[++]
This
empirical
work
is
aimed
to
analyze
the
different
ways
of
art
education
in
early
childhood
education
taking
into
account
the
curriculum,
the
educational
models
and the
law.
To
that
end,
a
study
has
been
carried
out
in
two
schools
located
in
Pamplona
based
on
interviews,
observation
and
photographs.
It
has
been
concluded
that
some
educational
models
are
followed
at
those
schools
which
are,
curiously,
the
ones
that
are
the
least
considered
at
the
curriculum.
Another
relevant
conclusion
that
has
been
made
is
the
importance
of
a
well-‐balanced
combination
of
those
models.
The
objective
is
enriched
with
the
possibility
of
contrasting
the
Finnish
artistic
education
due
to
my
internship
in
Finland.
In
this
case,
even
though
the
Finnish
philosophy
regarding
arts
differs
from
ours,
their
curriculum
says
things
that
are
not
applied
neither
to
the
schools
reality. [--]
Materias
Educación artística,
Educación infantil,
Modelos formativos,
Artes plásticas,
Currículum,
Hezkuntza artistikoa,
Haur hezkuntza,
Eredu formatiboak,
Arte plastikoak,
Curriculuma,
Art education,
Early childhood education,
Educational models,
Plastic education,
Curriculum
Titulación
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarra /
Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan