• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Congresos y Publicaciones de la UPNA - NUPeko Biltzarrak eta Argitalpenak
    • Revista Huarte de San Juan
    • RHSJ. Psicología y Pedagogía - Psikologia eta Pedagogia
    • RHSJ Psicología y Pedagogía. Año 2004 nº 11
    • View Item
    •   Academica-e
    • Congresos y Publicaciones de la UPNA - NUPeko Biltzarrak eta Argitalpenak
    • Revista Huarte de San Juan
    • RHSJ. Psicología y Pedagogía - Psikologia eta Pedagogia
    • RHSJ Psicología y Pedagogía. Año 2004 nº 11
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Gaigabeziak dituzten pertsonen egoera ulertzeko tresna den O.M.E.ren gaigabeziaren eta osasunaren funtzionamenduaren sailkapen internazionalaren ekarpenak

    Thumbnail
    View/Open
    HSJ_Ps_11_2004_Gaigabeziak.pdf (55.87Kb)
    Date
    2004
    Author
    Aparicio Ágreda, María Lourdes Upna
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    Type
    Artículo / Artikulua
    Impact
     
     nodoi-noplumx
     
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
     
     
    El presente artículo presenta, de forma breve, la nueva conceptualización acerca de la discapacidad expuesta por la Organización Mundial de la Salud en su “Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud” –CIF–. Para ello, se describen los objetivos, componentes, principales características de este documento. Asimismo, analizamos su comprensión acerca de las ... [++]
    El presente artículo presenta, de forma breve, la nueva conceptualización acerca de la discapacidad expuesta por la Organización Mundial de la Salud en su “Clasificación Internacional del Funcionamiento, de la Discapacidad y de la Salud” –CIF–. Para ello, se describen los objetivos, componentes, principales características de este documento. Asimismo, analizamos su comprensión acerca de las personas con discapacidad. [--]
     
     
     
    Artikulu honek Osasunaren Munduko Erakundeak aurkezturiko “Gaigabeziaren eta Osasunaren Funtzionamenduaren Sailkapen Internatzionala” –FSI–ean proposaturiko gaigabeziaren kontzeptualizazio berria laburtzen du. Horretarako, dokumentu honen helburuak, osagaiak eta ezaugarri garrantzitsuenak. Aldi berean, gaigabeziak dituzten pertsonei buruz duen ulermena aztertzen da. ... [++]
    Artikulu honek Osasunaren Munduko Erakundeak aurkezturiko “Gaigabeziaren eta Osasunaren Funtzionamenduaren Sailkapen Internatzionala” –FSI–ean proposaturiko gaigabeziaren kontzeptualizazio berria laburtzen du. Horretarako, dokumentu honen helburuak, osagaiak eta ezaugarri garrantzitsuenak. Aldi berean, gaigabeziak dituzten pertsonei buruz duen ulermena aztertzen da. [--]
     
    This article tries to shows, in a brief way, the new conceptualization about disability presented by the World Health Organization in this “International Classification of the Functioning, of the Disability and of the Health”. Our goal is to describe the aims, contents and mains characters of this document. At the same, we like to analyse and understand people with disabilities. ... [++]
    This article tries to shows, in a brief way, the new conceptualization about disability presented by the World Health Organization in this “International Classification of the Functioning, of the Disability and of the Health”. Our goal is to describe the aims, contents and mains characters of this document. At the same, we like to analyse and understand people with disabilities. [--]
     
    Publisher
    Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa
    Published in
    HUARTE DE SAN JUAN. Psicología y Pedagogía N. 11 / Psikologia eta Pedagogia 11.Z. Pamplona: Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2004. Págs. 143-152
    Departament
    Universidad Pública de Navarra. Departamento de Psicología y Pedagogía / Nafarroako Unibertsitate Publikoa. Psikologia eta Pedagogia Saila
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/9451
    Appears in Collections
    • RHSJ Psicología y Pedagogía. Año 2004 nº 11 [11]
    • Artículos de revista DPP - PPS Aldizkari artikuluak [251]
    • Artículos de revista - Aldizkari artikuluak [4338]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback