Memoria eta historiaren arteko harremana bat eta erabilpena Lehen Hezkuntzako ikasgelan: analisi teorikoa eta proposamen didaktikoa
Date
2014Author
Advisor
Version
Acceso abierto / Sarbide irekia
Type
Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
Impact
|
nodoi-noplumx
|
Abstract
La memoria histórica está recobrando una importancia cada vez mayor en la
Historia y en su didáctica. Es importante, por una parte al construir la historia
de los países, al ser un complemento de la Historia, ya que da voz a individuos
que la protagonizan.
Trabajar la Memoria Histórica en el aula de Educación Primaria nos ofrece una
gran oportunidad a la hora de construir conocimiento. Por u ...
[++]
La memoria histórica está recobrando una importancia cada vez mayor en la
Historia y en su didáctica. Es importante, por una parte al construir la historia
de los países, al ser un complemento de la Historia, ya que da voz a individuos
que la protagonizan.
Trabajar la Memoria Histórica en el aula de Educación Primaria nos ofrece una
gran oportunidad a la hora de construir conocimiento. Por un lado, nos brinda la
oportunidad de construir la Historia contemporánea de cada pueblo, mediante
la metodología de pensar históricamente. Método que nos permite un
acercamiento hacia el trabajo del historiador, trabajando las fuentes históricas y
construyendo un aprendizaje significativo.
Por todo esto, en la primera sección se reflexiona sobre los conceptos de
Memoria Histórica e Historia, analizando también el recorrido de la Didáctica de
la Historia, y finalmente, se hace una propuesta didáctica dirigida a alumnos y
alumnas de tercer ciclo de Educación Primaria. [--]
Memoria historikoak garrantzi gero eta handiagoa du Historian eta honen
didaktikan. Garrantzitsua da, alde batetik edozein herrialderen historia
eraikitzerako garaian, historiaren osagarria den aldetik, historiaren protagonistei
hitza ematen baitie.
Gainera, Memoria Historikoa Lehen Hezkuntzako ikasgelan lantzeak aukera
paregabea ematen digu, ezagutza eraikitzerako garaian. Alde batetik,
ba ...
[++]
Memoria historikoak garrantzi gero eta handiagoa du Historian eta honen
didaktikan. Garrantzitsua da, alde batetik edozein herrialderen historia
eraikitzerako garaian, historiaren osagarria den aldetik, historiaren protagonistei
hitza ematen baitie.
Gainera, Memoria Historikoa Lehen Hezkuntzako ikasgelan lantzeak aukera
paregabea ematen digu, ezagutza eraikitzerako garaian. Alde batetik,
bakoitzaren herrialdeari buruzko historia garaikidea eraikitzeko aukera ematen
du, honek dakarren historikoki pentsatzearen metodologiarekin. Metodo honek,
beraz, historialariaren lanarekiko hurbilpen bat eskainiko digu, iturri historikoak
erabiltzen ikasiz, ezagutza esanguratsu bat eraikitzeko aukera emanez.
Arrazoi hauengatik, lehenik Memoria Historikoaren eta Historiaren kontzeptuen
arteko erlazio eta azalpena ematen da, ondoren historiaren didaktikara
hurbilduz, eta amaieran, Lehen Hezkuntzako hirugarren ziklorako bideratua
egongo den proposamen didaktiko bat aurkezten da. [--]
The historical memory is recovering an increasingly value, in the history and in
the teaching of history. It is important, in one hand, at the time of building the
history of a country, as a complement, because it helps to give voice to the
individuals who staged it.
The subject of the Historical memory in Primary School, bring us a huge
opportunity at the time of acquiring knowledge. It hel ...
[++]
The historical memory is recovering an increasingly value, in the history and in
the teaching of history. It is important, in one hand, at the time of building the
history of a country, as a complement, because it helps to give voice to the
individuals who staged it.
The subject of the Historical memory in Primary School, bring us a huge
opportunity at the time of acquiring knowledge. It helps us building the
contemporary history of each country, with the methodology of thinking
historically. A method in which the student can learn the historian´s work, using
the historical sources and building a meaningful learning.
Therefore, in the first sections we talk about the concepts of historical Memory
and History, analyzing the lines of the teaching of the History, and finally, we
propose a didactic project oriented to the students in the third cycle of Primary
Education. [--]
Subject
Didáctica,
Ciencias sociales,
Historia,
Memoria,
Franquismo,
Didaktika,
Gizarte zientziak,
Historia,
Memoria,
Frankismoa,
Didactics,
Social sciences,
History,
Memory,
Francoism
Degree
Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra /
Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan