• Login
    View Item 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación - Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Proyecto de Historia como respuesta educativa a las altas capacidades

    Thumbnail
    View/Open
    Miguel Yoldi, Yohanna .pdf (734.7Kb)
    Date
    2014
    Author
    Miguel Yoldi, Yohanna 
    Advisor
    Mendioroz Lacambra, Ana 
    Version
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    Type
    Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana
    Impact
     
     nodoi-noplumx
     
     
     
     
     
    Show full item record
    Abstract
    Este trabajo presenta una propuesta de intervención en el aula que responde a las necesidades educativas del alumnado con altas capacidades, desde una escuela inclusiva. Para realizarlo, nos hemos basado en dos autores: Roger J. Sternberg y Joseph S. Renzulli, que no sólo definen las características y necesidades educativas de este colectivo, sino que también proponen posibles respuestas que resp ... [++]
    Este trabajo presenta una propuesta de intervención en el aula que responde a las necesidades educativas del alumnado con altas capacidades, desde una escuela inclusiva. Para realizarlo, nos hemos basado en dos autores: Roger J. Sternberg y Joseph S. Renzulli, que no sólo definen las características y necesidades educativas de este colectivo, sino que también proponen posibles respuestas que respondan a su forma de aprender. Desde el área de Ciencias Sociales, apostamos por el aprendizaje basado en proyectos, y concretamente por el empleo del método de investigación histórica. [--]
     
    This project presents a proposal for intervention within the classroom that responds to the educatives needs of the students with high abilities, from an inclusive school. In order to do it we have based our project on studies and researching conducted by two authors: Roger J. Sternberg and Joseph S. Renzulli. They are not only defining the characteristics and needs educational but also propose d ... [++]
    This project presents a proposal for intervention within the classroom that responds to the educatives needs of the students with high abilities, from an inclusive school. In order to do it we have based our project on studies and researching conducted by two authors: Roger J. Sternberg and Joseph S. Renzulli. They are not only defining the characteristics and needs educational but also propose different answers that respond to the way the students learn. From the social`s science area we bet for the learning based on projects, mainly for the employment of the method of historical research. [--]
     
    Subject
    Altas capacidades, Respuesta educativa, Aprendizaje basado en proyectos, Ciencias sociales, Giftedness, Educational response, Project-based learning, Social sciences
     
    Degree
    Graduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarra / Lehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/9724
    Appears in Collections
    • Trabajos Fin de Grado - Gradu Amaierako Lanak [3002]
    • Trabajos Fin de Grado FCHS - GGZF Gradu Amaierako Lanak [883]
    Items in Academica-e are protected by copyright with all rights reserved, unless otherwise noted.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Browse

    All of Academica-eCommunities & CollectionsAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy DegreeThis CollectionAuthorsAuthors By Issue DateTitlesSubjectsBy Degree

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contact Us | Send Feedback