• Login
    Ver ítem 
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas y Sociales - Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Máster FCHS - GGZF Master Amaierako Lanak
    • Ver ítem
    •   Academica-e
    • Departamentos y Centros - Sailak eta Ikastegiak
    • Facultad de Ciencias Humanas y Sociales - Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea
    • Trabajos Fin de Máster FCHS - GGZF Master Amaierako Lanak
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The effect of pair work on a word building task and on a grammar exercise

    Thumbnail
    Ver/
    TFM final Maite Iraceburu.pdf (673.3Kb)
    Fecha
    2013
    Autor
    Iraceburu Jiménez, Maite 
    Director
    Bueno Alastuey, María Camino 
    Versión
    Acceso abierto / Sarbide irekia
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type
    Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
    Impacto
     
     
     
     
     
     
     
    Mostrar el registro completo del ítem
    Resumen
    This paper reports on a study that was carried out to investigate the effect of pair work on a word-building task and on a grammar exercise in four EFL classes (two groups of 1st of Bachillerato/11th grade and two others of 3rd of ESO/9th grade). Sixty-nine Spanish students took part in this classroom based study. All the participants completed -individually and in pairs- two isomorphic versions ... [++]
    This paper reports on a study that was carried out to investigate the effect of pair work on a word-building task and on a grammar exercise in four EFL classes (two groups of 1st of Bachillerato/11th grade and two others of 3rd of ESO/9th grade). Sixty-nine Spanish students took part in this classroom based study. All the participants completed -individually and in pairs- two isomorphic versions of two types of task: a word-building task and a grammar activity. Results of the data analysis showed that the participants did not achieve significantly higher scores on the given tasks working in pairs than individually. This indicates that collaborative work does not always imply an improvement neither in grammatical accuracy nor in morphological knowledge. [--]
    Materias
    Trabajo en parejas, Aprendizaje cooperativo, Trabajo individual, Hipótesis de la interacción, Input, Retroalimentación negativa, Output, Teoría sociocultural de la mente, Pair work, Collaborative learning, Individual work, Interaction hypothesis, Input, Negative feedback, Output, Sociocultural theory of mind
     
    Titulación
    Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra / Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan
     
    URI
    https://hdl.handle.net/2454/9803
    Aparece en las colecciones
    • Trabajos Fin de Máster FCHS - GGZF Master Amaierako Lanak [408]
    • Trabajos Fin de Máster - Master Amaierako Lanak [997]
    Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contacto | Sugerencias
     

     

    Listar

    Todo Academica-eComunidades & ColeccionesAutoresAutores Por fecha de publicaciónTítulosMateriasPor titulacionEsta colecciónAutoresAutores Por fecha de publicaciónTítulosMateriasPor titulacion

    Servicios Personalizados

    Miembros UPNAUsuarios Externos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

     © Universidad Pública de Navarra - Nafarroako Unibertsitate Publikoa
         Repositorio basado en DSpace

    Contacto | Sugerencias