Publication: Analysis of oral skills development in the most used English language textbooks in the second year of baccalaureate in Spain
Consultable a partir de
Date
Authors
Director
Publisher
Project identifier
Abstract
Este trabajo examina cómo se implementa la competencia oral en los libros de texto más usados en el último año de Bachillerato en España. Usando una herramienta validada en un estudio anterior (Bueno-Alastuey and Luque Agulló, 2015a), se analizaron cinco libros de texto. Los resultados muestran la misma proporción de tareas dedicadas al desarrollo de destrezas orales y escritas, un nivel B1 según el Marco de Referencia Europeo (CEFR), y un acercamiento metodológico enmarcado en las corrientes pedagógicas actuales. Estos resultados sugieren que los libros de texto siguen las directrices europeas en cuanto al desarrollo de las destrezas orales, ignorando el énfasis en los aspectos escritos del examen de acceso a la Universidad.
This paper examines oral/aural competence in the most commonly used coursebooks in the second year of Baccalaureate in Spain. Using a checklist created and validated in a former pilot analysis (Bueno-Alastuey and Luque Agulló, 2015a), five textbooks were analysed. Results showed that the proportion of tasks1 devoted to oral/aural and written skills was similar, that the level introduced was B1 according to the Common European Framework for Languages (CEFR), and that the methodological approach used was consistent with current pedagogical schemes. This suggests that Spanish coursebooks are following the CEFR requirements on oral/aural aspects, overlooking the written focus of the University Entrance exam.
Description
Keywords
Department
Faculty/School
Degree
Doctorate program
item.page.cita
item.page.rights
Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.