Now showing items 1-4 of 4

    • Interacción. Nuevas propuestas para mejorar el aprendizaje 

      Hidalgo Gordo, María Ángeles Upna Orcid (Colegio Oficial de Doctores y Licenciados en Filosofía y Letras y en Ciencias de la Comunicación de Madrid, 2016)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Se destacan las evidencias que apoyan el resultado positivo de relacionar la interacción y el aprendizaje de lenguas extranjeras por parte de jóvenes.
    • Should EFL teachers present vocabulary in semantically related sets? 

      Lázaro Ibarrola, Amparo Upna Orcid; Hidalgo Gordo, María Ángeles Upna Orcid (Universidad de Granada, 2015)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      La enseñanza de vocabulario agrupado en campos semánticos es práctica habitual en el aula de inglés como lengua extranjera. En este estudio se compara esta técnica con su contraria, la presentación de vocabulario no ...
    • Task repetition and collaborative writing by EFL children: beyond CAF measures 

      Hidalgo Gordo, María Ángeles Upna Orcid; Lázaro Ibarrola, Amparo Upna Orcid (Adam Mickiewicz University Press, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Research into the potential of collaborative writing is relatively new. Similarly, task repetition (TR), which has been claimed to be a valuable tool for language learning, has been rarely explored in the context of writing. ...
    • Tracking the dynamic nature of learner individual differences: initial results from a longitudinal study 

      Jung, Daniel; Dibartolomeo, Megan; Melero García, Fernando; Giacomino, Lindsay; Gurzynski Weiss, Laura; Henderson, Carly; Hidalgo Gordo, María Ángeles Upna Orcid (Adam Mickiewicz University Press, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Individual differences (IDs) have long been considered one of the most important factors explaining variable rates and outcomes in second language acquisition (Dewaele, 2013). While traditional operationalizations of IDs ...