Listar por autor UPNA "Pérez de Villarreal Zufiaurre, Maider"
Mostrando ítems 1-16 de 16
-
Aprendizaje significativo del medio natural, a través de mapas conceptuales y la narración oral en Educación Infantil: experiencia en el aula
El aprendizaje significativo es el punto de inflexión entre el contexto educativo cercano a modelos conductistas y positivistas y otro, cercano a modelos socio-cognitivos y constructivistas, que permiten al alumnado ser ... -
Convivencia escolar e inclusión: un estudio en aulas con alumnado afectado por enfermedades raras
Este artículo presenta la herramienta metodológica utilizada en una investigación sobre convivencia, inclusión y enfermedades raras realizada en la Universidad Pública de Navarra (UPNA), detallando el marco teórico del ... -
Design of knowledge models for teaching experimental sciences at university
Teaching Experimental Sciences is a compulsory subject in the Bachelor’s Degree in Primary Education (BDPE). It belongs to the discipline of Education and to the field of 'Knowledge of the social and natural environment', ... -
Design of rare disease based knowledge model net (RDKMN) in schools attended by affected students, as an inclusive and didactic tool
Rare diseases (RD) are those affecting at least 1 of 2.000 inhabitants. Many RD, induce disabling conditions and those school age affected children usually miss classes due to the complicated diagnostic procedures and the ... -
Elaboración de trabajos de fin de grado. Superación de obstáculos y errores
En este trabajo describimos los obstáculos epistemológicos más comunes en estudiantes de Grado para elaborar trabajos prácticos en la universidad, especialmente los Trabajos de Fin de Grado. Nos basamos en las definiciones ... -
La emigración en el aula infantil: cuentos didácticos sobre animales migratorios y modelos de conocimiento
(Thomson Reuters-Aranzadi, 2022) Capítulo de libro / Liburuen kapitulua -
Las gafas de lo invisible: propuesta didáctica sobre convivencia y diversidad (Educación Primaria)
Propuesta didáctica elaborada desde el grupo de investigación “Educación Holística e Inclusiva (EDHO·I)” de la Universidad Pública de Navarra, en el marco de la investigación “Convivencia y Diversidad: La prevención del ... -
Gestión contextualizada del currículum en Educación Infantil
(Tecnos, 2018) Capítulo de libro / Liburuen kapitulua -
Knowledge models as meaningful and long life learning alternative for rare disease affected students
Rare diseases (RDs) are considered all diseases affecting to less than or equal to 5 in 10.000 citizens, criteria followed by most European Countries. Since most RDs incur disabling conditions, a few patients seldom reach ... -
Knowledge models on biosphere reserves for visual and sustainable meaningful learning in pre-service teachers: quo vadis, visual pedagogies?
It is undeniable that climate change has become one of the greatest global challenges facing humanity in the coming decades. Since the Earth Summit held in Rio de Janeiro in 1992, all climate summits have emphasized the ... -
Knowledge of the natural and social environment in ICT consumer children
This study shows the influence of the current technological culture and ICT in the dynamics of socialization and the process of interaction with the reality of 2 to 4 year old children who are active or passive consumers ... -
Nuevas estrategias para la enseñanza de las ciencias naturales en educación superior: aprendizaje significativo sostenible
(Octaedro, 2022) Libro / Liburua -
Percepción de la convivencia escolar en aulas con alumnado con enfermedades raras (ER): un estudio mediante cuestionarios diseñados como modelos de conocimiento
(Tirant lo Blanch, 2020) Capítulo de libro / Liburuen kapitulua -
Researching gender professions: nurses as professionals
Nurses as professionals of health, childhood education teachers, social workers and caregivers, join a group of “feminine professions” which grew through policies of a welfare state in postwar constructive period, or in ... -
Well-being in students affected by rare diseases: a didactic proposal of inclusion
Rare diseases (RD) or less frequent diseases affect at least 5 of 10.000 inhabitants. Due to the many disabling conditions, such as long lasting diagnostic procedures or the need of several medical treatments affecting ...