Listar por tema "Museo"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Un aparato metodológico para analizar las ideas de arte e interpretación que subyacen en discursos y prácticas educativas de museos de arte
(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura, 2010) Artículo / ArtikuluaThe goal of this paper is to present a methodological system that allows us to analyze the ideas museums and teachers have on art and interpretation. Ideas that, conscious or unconsciously, determine the educative practices ... -
Aportaciones desde el feminismo para la formación del profesorado en el uso de los museos como recursos educativos. Un ejemplo de Aprendizaje-Servicio
El artículo presenta una experiencia de formación de profesorado en la Universidad Pública de Navarra para el uso de los museos y obras de arte como recursos educativos en educación primaria e infantil. Sus objetivos, ... -
Fase exploratoria para el desarrollo de una investigación basada en fotografías con jóvenes en el Museo de la Memoria y los Derechos Humanos de Chile
This paper is about the researcher’s introduction to the field of study and the start of her construction of a relationship with the museum. It also seeks to describe the conception of young people as producers of visual ... -
Los jóvenes y el contexto museo: experiencias en, desde y para el MNCARS en relación a la cultura visual
We are in a moment in which contemporary art museums stand as paradigmatic centers of debate and reflection. In this context, the spectator is requested to abandon passive attitudes and to “construct the museum” from an ... -
Modelos de educación estética y autoridad interpretativa en centros de arte contemporáneo
The article aims to describe the educative activities offered by contemporary art galleries, it analyzes the role the visitor plays in the interpretation practices developed by the educators and the notions of art and ... -
Museum-university collaboration to renew mediation in art and historical heritage. The case of the Museo de Navarra
Se presenta un proyecto de investigación-acción en el que colaboran la universidad y un museo regional de arte y patrimonio histórico y que ha tenido como objeto el diseño y desarrollo de un plan de mediación ... -
The role of the learner in the construction of meaning at Tate Britain
The debates on the interpretation of art that developed in the field of art theory and criticism beginning in the 1960s have influenced the theory and practice of museum education and questioned traditional practices. As ...