Listar Artículos de revista - Aldizkari artikuluak por autor UPNA "Roothooft, Hanne"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Comparing the effects of two types of output-pushing feedback on adult EFL students' oral accuracy
Aunque numerosos trabajos han demostrado que la retroalimentación oral inmediata puede ayudar a los alumnos de una segunda lengua a hablar más correctamente, no hay acuerdo sobre qué tipo de corrección es más adecuado. ... -
The effects of oral corrective feedback and language anxiety on pronunciation development
Si bien una gran cantidad de estudios han demostrado que la retroalimentación correctiva oral (RC) es efectiva para la adquisición de la gramática en un idioma extranjero, muy pocos se han centrado en el impacto de la RC ... -
Investigating the development of "grammatical range and accuracy" at different proficiency levels in the IELTS Speaking test
This project sheds light on the morphemes and grammatical structures used at different band levels, as well as on the error rates and types associated with their use. The authors provide information that is relevant for ... -
Investigating the interrelationship between rated L2 proficiency and linguistic complexity in L2 speech
This study investigates the relationship between nine quantitative measures of L2 speech complexity and subjectively rated L2 proficiency by comparing the oral productions of English L2 learners at five IELTS proficiency ... -
Primary teachers' beliefs about teaching english to young learners
Aunque se considera a menudo que el inglés debería enseñarse a partir de edades tempranas para mejorar los resultados, se sabe poco sobre las prácticas y actitudes de los profesores de inglés de primaria en España. Por ... -
Spanish lecturers’ beliefs about English medium instruction: STEM versus Humanities
More and more European universities are implementing English Medium Instruction (EMI) programs, but such policies tend to be top-down and pay insufficient attention to contextual factors such as the degree of internationalization ... -
Teachers’ beliefs about oral corrective feedback: a comparison of secondary and adult education
Aunque existe un gran número de estudios que demuestran la eficacia del feedback oral para la adquisición de una segunda lengua, no está claro hasta qué punto los profesores creen que el feedback es útil. Algunos ... -
Transitioning to English medium instruction in operations management courses taught on Spanish business degrees: perceptions and diagnosis
Purpose: The objective of the present study is to analyze the effects of the transition to English Medium Instruction (EMI) on lecturers in Spanish universities in one specific area, namely Operations Management courses ...