• Achieving transfer from mathematics learning 

      Orón, José Víctor; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid (MDPI, 2023)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The question of transfer is a special challenge in mathematics teaching because the wide range and fragmentation of the curricula have in many cases fostered an instrumental understanding, which makes transfer difficult ...
    • Addressing the issue of trust in elementary teachers' Maths-specific education: ANFoMAM project 

      Celi, Valentina; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Gasca Millán, Ana; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Regoliosi, Luigi (Charles University (Chequia), 2019)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      To improve primary school teachers' maths-specific education at university, our project will develop a series of workshops, as ready-to-use instruments, which closely consider children's way of learning and their relationship ...
    • Crecer con las matemáticas: talleres experienciales de matemáticas para la formación de profesores de escuela infantil y primaria. Guía didáctica para el docente formador 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • Crescere con la matematica: officine esperienziali di matematica per la formazione degli insegnanti della scuola dell'infanzia e primaria. Guida didattica per docenti e formatori 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • Geometrical aggregation of finite fuzzy sets 

      Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Induráin Eraso, Esteban Upna Orcid; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Raventós Pujol, Armajac Upna Orcid; Valero, Óscar (Elsevier, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      A fuzzy set on a finite universe can be interpreted as a vector in a unit cube. This gives rise to a huge variety of approaches in order to aggregate finite fuzzy sets or to modify a given one. We analyze several geometrical ...
    • Growing with mathematics: experiential math workshops for education of pre-school and primary school teachers a teaching guide for professional development and instruction of future teachers 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • The interval-valued Choquet integral based on admissible permutations 

      Paternain Dallo, Daniel Upna Orcid; Miguel Turullols, Laura de Upna Orcid; Ochoa Lezaun, Gustavo Upna Orcid; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Mesiar, Radko; Bustince Sola, Humberto Upna Orcid (IEEE, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Aggregation or fusion of interval data is not a trivial task, since the necessity of arranging data arises in many aggregation functions, such as OWA operators or the Choquet integral. Some arranging procedures have been ...
    • Orness for real m-dimensional interval-valued OWA operators and its application to determine a good partition 

      Miguel Turullols, Laura de Upna Orcid; Paternain Dallo, Daniel Upna Orcid; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Ochoa Lezaun, Gustavo Upna Orcid; Bustince Sola, Humberto Upna Orcid (Taylor & Francis, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Ordered Weighted Averaging (OWA) operators are a profusely applied class of averaging aggregation functions, i.e. operators that always yield a value between the minimum and the maximum of the inputs. The orness measure ...
    • Orness measurements for lattice m-dimensional interval-valued OWA operators 

      Miguel Turullols, Laura de Upna Orcid; Paternain Dallo, Daniel Upna Orcid; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Ochoa Lezaun, Gustavo Upna Orcid; Bustince Sola, Humberto Upna Orcid (Elsevier, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Ordered weighted average (OWA) operators are commonly used to aggregate information in multiple situations, such as decision making problems or image processing tasks. The great variety of weights that can be chosen to ...
    • Perché la matematica nella scuola dell'infanzia e nella scuola primaria. Insegnanti in formazione iniziale e in servizio di fronte all'universo matematico 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...
    • Por qué trabajar las matemáticas en la escuela infantil y primaria. Visión de las matemáticas entre profesores en formación inicial y continua 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...
    • Pourquoi travailler les mathématiques à l'école primaire. Vision des mathématiques chez les enseignants en formation initiale et continue 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...
    • S’épanouir avec le mathématiques: ateliers mathématiques pour la formation des professeurs des écoles. Guide didactique pour les formateurs 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Scaramuzzo, Gilberto; Subania, Fulvia; Regoliosi, Luigi; Calabrese, Francesca; Mazzitelli, Ana; Migliucci, Maria Cristina; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Agudo Carnicer, Almudena; Gil Clemente, Ana Cristina; Marcuello Servós, Chaime; Paricio Abadías, Rebeca (2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Este material didáctico innovador es una guía didáctica de formación matemática del profesorado, que tiene un soporte digital (PDF) y está integrada por 6 talleres matemáticos, que se han diseñado a partir de los datos ...
    • What kind of school organizational decisions serve to enhance sustainable personal and social growth? 

      Orón Semper, José Víctor; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; González García, Concepción; Ayuga Téllez, Esperanza (MDPI, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Sustainable decisions in education are those which pursue long-term achievements for students. In many cases, the principals of the schools are those who must make these decisions. In this paper we explore some of the ...
    • Why we should work on mathematics in pre-school and primary school. An analysis of preservice and in-service school teachers’ views of mathematics 

      Millán Gasca, Ana; Magrone, Paola; Arlotti, Federica; Naponiello, Gaia C.M.; Scaramuzzo, Gilberto; Regoliosi, Luigi; Mazzitelli, Ana; Macchiaverna, Francesca Neri; Spagnoleti Zeuli, Emanuela; Celi, Valentina; Lizasoain Iriso, María Inmaculada Upna Orcid; García Catalán, Olga Raquel Upna; Moler Cuiral, José Antonio Upna Orcid; Campión Arrastia, María Jesús Upna Orcid; Peñalva Vélez, Alicia Upna Orcid; Abaurrea Larrayoz, Jaione Upna Orcid; Cogolludo, José Ignacio; Gil Clemente, Elena; Marcuello Servós, Chaime (2021)   Informe / Txostena  OpenAccess
      Esta publicación en formato digital incluye los siguientes puntos: Siete cuestionarios diseñados en el marco del proyecto y dirigidos a docentes en formación inicial y continua, orientados a conocer sus conocimientos, ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt