• Can telecollaboration contribute to the TPACK development of pre-service teachers? 

      Bueno-Alastuey, María Camino Upna Orcid; Villarreal Olaizola, Izaskun Upna Orcid; García Esteban, Soraya (Taylor & Francis, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      This study examines the suitability of telecollaboration practices to enhance ICT integration in Content and Language Integrated Learning (CLIL)-based units by analysing the number and type of episodes related to students' ...
    • The effect of telecollaboration in the development of the learning to learn competence in CLIL teacher training 

      García Esteban, Soraya; Villarreal Olaizola, Izaskun Upna Orcid; Bueno-Alastuey, María Camino Upna Orcid (Taylor & Francis, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      One of the main aims of diverse education systems is the development of key competences to improve citizens’ capacity for lifelong learning. However, some authors have signalled the challenge their measurement entails, ...
    • Exploring immediate and prolonged effects of collaborative writing on young learners' texts: L2 versus FL 

      Villarreal Olaizola, Izaskun Upna Orcid; Martínez Sánchez, Amaia (De Gruyter, 2023)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Context or the teaching/learning environment has only recently been recognized as a mediating variable in L2/FL written performance. These studies are multisite and have not yet targeted another feature of context: the ...
    • Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses 

      Villarreal Olaizola, Izaskun Upna Orcid; Gómez Lacabex, Esther Upna; Gallardo del Puerto, Francisco; Martínez Adrián, María Upna Orcid; Gutiérrez Mangado, María Juncal (Universidad de La Rioja, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Este estudio explora el efecto de realizar ejercicios en Hot Potatoes sobre la utilización de los tiempos verbales de tres grupos de diferente nivel de inglés como Lengua Extranjera, ILE, - B2 (intermedio alto), C1 y C2. ...
    • Pre-service teachers’ perceptions and training contributions towards ICT use 

      Bueno-Alastuey, María Camino Upna Orcid; Villarreal Olaizola, Izaskun Upna Orcid (Universidad de Navarra, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Investigaciones previas han concluido que las TIC se emplean escasamente en las aulas de Educación Infantil y Primaria debido en parte a una insuficiente formación en TIC. Este estudio explora su uso y la validez de una ...
    • Questioning the effectiveness of procedural repetition: the case of Spanish EFL primary school learners 

      Lázaro Ibarrola, Amparo Upna Orcid; Villarreal Olaizola, Izaskun Upna Orcid (Universidad de Granada, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Varios estudios han mostrado que repetir la misma tarea con diferente contenido, lo que se denomina repetición procedimental (RP), ayuda a prestar atención a la forma y al desarrollo sintáctico. Asimismo, la RP es común y ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt