• Exploring motivation in music teachers: the case of three primary schools in Spain 

      Ángel Alvarado, Rolando Alfredo; Belletich Ruiz, Olga Upna Orcid; Wilhelmi, Miguel R. Upna Orcid (Cambridge University Press, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Music teachers enjoy carrying out teaching tasks; indeed, such pleasure may be perceived even when authoritarian pedagogical methods are applied. In this study, we will explore music teacher motivation in classroom settings, ...
    • Isolation at the workplace: the case of music teachers in the Spanish primary education system 

      Ángel Alvarado, Rolando Alfredo; Belletich Ruiz, Olga Upna Orcid; Wilhelmi, Miguel R. Upna Orcid (Routledge, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      This study aims to establish whether music teachers feel isolated at the workplace or not because only one music teacher is part of teaching staff in a primary school by reasons linked to the limited school budget. A ...
    • Teaching autonomy: does Spanish education system achieve the desired effect? 

      Ángel Alvarado, Rolando Alfredo; Wilhelmi, Miguel R. Upna Orcid; Belletich Ruiz, Olga Upna Orcid (Universidad de Almería, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      A pesar de que el currículo español para la educación primaria establece asignaturas troncales y específicas para promover la autonomía docente, la gestión curricular está logrando el efecto contrario según el profesorado. ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt