Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorSáenz Abárzuza, Igores_ES
dc.date.accessioned2023-01-11T07:57:28Z
dc.date.available2023-01-11T07:57:28Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationSaenz Abarzuza, I. (2022). Soinua fidagarritasunez gordetzeko erronka: Musika-notazioa eta grabaketak. AusArt, 10(2). https://doi.org/10.1387/ausart.23861en
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/44550
dc.description.abstractMusika batek luzaroan irauteko, musika-notazioa izan da euskarri bakarra soinua grabatzeko teknologien asmakuntzaren aurretik. Gaur egun, bi aukera hauek elkarrekin bizirauten dute modu eraginkor batetan, eta biak dira erabiliak ikerketa etnomusikologikoetan. Artikulu honetan, notazioa eta grabaketen inguruko azterketa eta gogoeta bat aurkezten da, gauden Aro Post-digitaletik atzera begira, modu kritiko batetan. Euskal Herriari erreparatuz eta aintzinako kantuaren ezaugarriak ia galdurik daudelarik, folkloristek XIX. mende bukaeran eta XX. mende hasieran kantutegietan bildutako musikaren irakurketa sakon eta kritiko bat egitea beharrezkoa da. Izan ere, zituzten helburuak eta metodologiak, ez dira egungo etnomusikologiarenak.eu
dc.description.abstractBefore the invention and development of sound recording technologies, musical notation was the only way to assure the durability of a musical composition. Nowadays, both means of music conservation coexist efficiently, and both are used in ethnomusicology research. This article presents a study and a reflection on musical notation and sound recording, looking back from our Post-digital Era in a critical way. In the Basque Country, traditional songs have barely left a footprint in the song compilations known as kantutegiak, therefore it is necessary to meticulously study the music compiled by 19th and 20th Century folklorists, with manifested different goals than the scientific canons of current ethnomusicology.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoeusen
dc.publisherUniversidad del País Vascoes_ES
dc.relation.ispartofAusart, 2022, 10 (2),107-117es
dc.rightsCreative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.es
dc.subjectMusika-notazioaeu
dc.subjectGrabaketaeu
dc.subjectKantutegiakeu
dc.subjectEtnomusikologiaeu
dc.subjectIkerketa performatiboakeu
dc.subjectMusical notationen
dc.subjectRecordingen
dc.subjectSongbooken
dc.subjectEthnomusicologyen
dc.subjectPerformance studiesen
dc.titleSoinua fidagarritasunez gordetzeko erronka: musika-notazioa eta grabaketakeu
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.date.updated2023-01-11T07:46:16Z
dc.contributor.departmentCiencias Humanas y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.departmentGiza eta Hezkuntza Zientziakeu
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.doi10.1387/ausart.23861
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1387/ausart.23861
dc.type.versionVersión publicada / Argitaratu den bertsioaes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)
La licencia del ítem se describe como Creative Commons Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0)

El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
Logo MinisterioLogo Fecyt