Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.creatorGoñi Alsúa, Miren Edurnees_ES
dc.date.accessioned2023-01-11T12:09:12Z
dc.date.available2023-01-11T12:09:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationGoñi-Alsúa, E. (2022). Two translations of a cockney girl in shaw’s pygmalion: The works of julio broutá and floreal mazía. Shaw, 42(1), 59-84.en
dc.identifier.issn0741-5842
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/44553
dc.description.abstractBernard Shaw has been a well-known writer in the Spanish-speaking world since Julio Broutá introduced his works in Spain at the beginning of the twentieth century. This article assesses two of the six translations of his play Pygmalion into Spanish, those of Julio Broutá (1919) and Floreal Mazía (1952), focusing specifically on the rendering of Cockney. Both target authors maintain the dialectal distinction in their works, by translating Cockney as Cheli and Lunfardo, dialects spoken by the lower classes of Madrid and Buenos Aires, respectively.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherPenn State University Pressen
dc.relation.ispartofShaw, 2022, 42 (1),59-84en
dc.rights© 2022 The Pennsylvania State Universityen
dc.subjectChelien
dc.subjectCockneyen
dc.subjectLunfardoen
dc.subjectPygmalionen
dc.subjectTranslation of geolectsen
dc.titleTwo translations of a cockney girl in Shaw's Pygmalion: the works of Julio Broutá and Floreal Mazíaen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.date.updated2023-01-11T09:14:26Z
dc.contributor.departmentCiencias Humanas y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.departmentGiza eta Hezkuntza Zientziakeu
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.doi10.5325/shaw.42.1.0059
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.5325/shaw.42.1.0059
dc.type.versionVersión aceptada / Onetsi den bertsioaes
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionen


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem


El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
Logo MinisterioLogo Fecyt