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Iraizoz Apezteguia, Belén

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Iraizoz Apezteguia

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Belén

person.page.departamento

Economía

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INARBE. Institute for Advanced Research in Business and Economics

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0000-0002-9131-7323

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113

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  • PublicationOpen Access
    The effectiveness of the European agricultural quality policy: a price analysis
    (Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria (INIA), 2009) Bardají de Azcárate, Isabel; Iraizoz Apezteguia, Belén; Rapún Gárate, Manuel; Economía; Ekonomia
    La importancia de la política europea para el desarrollo rural está siendo ampliamente debatida. Uno de los instrumentos más importantes es la ayuda a las producciones a través de las Indicaciones Geográficas Protegidas (PGI). En este trabajo se presenta un análisis sobre los precios de dos variedades de carne, una acogida a las PGI y otra no acogida. El trabajo se centra en la producción de carne en un área específica del norte de España, en donde se produce la carne «Ternera de Navarra». Los resultados indican que la carne acogida a las PGI obtiene mayores precios y más estables a largo plazo. Adicionalmente, el análisis muestra que los productos acogidos a las PGI son más capaces de hacer frente a las crisis derivadas de la pérdida de confianza de los consumidores, lo que para un sector como la producción de carne resulta de gran interés.
  • PublicationOpen Access
    Spanish wines in the US market: what attributes do US consumers look for in Spanish wines?
    (Instituto Nacional de Investigación y Tecnología Agraria y Alimentaria, 2017) Areta, Álvaro; Bardají de Azcárate, Isabel; Iraizoz Apezteguia, Belén; Ekonomia; Institute for Advanced Research in Business and Economics - INARBE; Economía
    This paper analysed the impact of different attributes in Spanish quality wines on United States (US) demand behaviour. A hedonic price model was estimated in order to assess the values that US consumers give Spanish wines. The main results showed that the most influential factor on sale price was aging, which had a positive impact. US consumers valued the quality ratings provided by experts, especially in the upper price categories. The year of vintage and size of the winery were considered medium importance factors in decision-making, with the latest vintages and the smallest wineries receiving the highest ratings. Geographical origin (appellation) helped to explain consumer preferences. Although colour was the least important attribute in consumers’ purchase decisions, red wines were the most highly rated in this attribute.