Person: Wilhelmi, Miguel R.
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Job Title
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Wilhelmi
First Name
Miguel R.
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Estadística, Informática y Matemáticas
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0000-0002-6714-7184
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5169
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Publication Open Access Exploring motivation in music teachers: the case of three primary schools in Spain(Cambridge University Press, 2020) Ángel Alvarado, Rolando Alfredo; Belletich Ruiz, Olga; Wilhelmi, Miguel R.; Ciencias Humanas y de la Educación; Giza eta Hezkuntza Zientziak; Estadística, Informática y Matemáticas; Estatistika, Informatika eta MatematikaMusic teachers enjoy carrying out teaching tasks; indeed, such pleasure may be perceived even when authoritarian pedagogical methods are applied. In this study, we will explore music teacher motivation in classroom settings, collecting data from three educators through psychological scales, lesson observations and personal interviews. Results indicate that teacher motivation in classroom settings is affected by five internal and five external factors. Therefore, the study allows concluding that teacher motivation is also satisfied or thwarted by ideas that school members have about music education. Some practical implications are suggested.Publication Open Access Teaching autonomy: does Spanish education system achieve the desired effect?(Universidad de Almería, 2020) Ángel Alvarado, Rolando Alfredo; Wilhelmi, Miguel R.; Belletich Ruiz, Olga; Ciencias Humanas y de la Educación; Giza eta Hezkuntza ZientziakA pesar de que el currículo español para la educación primaria establece asignaturas troncales y específicas para promover la autonomía docente, la gestión curricular está logrando el efecto contrario según el profesorado. El objetivo de este estudio es comparar estadísticamente la autonomía de maestras y maestros que imparten asignaturas troncales y de quienes enseñan solo asignaturas específicas. El método comprende un diseño cuantitativo no experimental, estableciendo una muestra aleatoria estratificada que tiene representatividad nacional. Los resultados demuestran que el profesorado que solo imparte asignaturas específicas percibe mayor satisfacción hacia la actividad pedagógica que el otro grupo. En conclusión, es razonable poner bajo escrutinio el currículo español porque su efectividad para fomentar la autonomía docente queda cuestionada.