Publication:
Teaching and learning english: adaptation of authentic materials to teach english in primary education

dc.contributor.advisorTFECarlos Izquierdo, Isabel dees_ES
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas y Socialeses_ES
dc.contributor.affiliationGiza eta Gizarte Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorBerrade Asín, Carmenes_ES
dc.date.accessioned2017-08-21T10:44:57Z
dc.date.available2017-08-21T10:44:57Z
dc.date.issued2017
dc.date.updated2017-08-14T08:26:29Z
dc.description.abstractEste trabajo va a profundizar sobre el aprendizaje por tareas y el uso de materiales reales adaptados para la docencia como una herramienta para poner en práctica el ABT (aprendizaje basado en tareas). En la primera parte, la parte teórica haremos la justificación del trabajo elegido y profundizaremos en las características que tiene el aprendizaje por tareas. El aprendizaje por tareas permite a los estudiantes hacer uso del lenguaje antes de estudiar la gramática. En la parte de investigación, veremos la idoneidad o no del uso de materiales auténticos para proporcionar tareas significativas que fomenten el aprendizaje de lenguas. La investigación se hará sobre el uso de materiales auténticos para aprender español como L2. Para ello se han seleccionado cinco niñas y tres niños de segundo de primaria (6 años) del colegio St Mary’s Preparatory School de Liverpool, y el desarrollo de la investigación se ha hecho durante 4 sesiones de 15 minutos y una más de evaluaciónes_ES
dc.description.abstractThis project is going to take a deep look at the task-based learning approach (TBL) and the use of authentic materials adapted for teaching as a tool to implement TBL. Firstly, we will justify the chosen topic and will see in some depth the characteristics of task-based learning. This approach allows the students to use the language before studying any grammatical aspects. In the research section, we will verify the suitability of authentic materials for providing meaningful tasks to learn languages. The research will focus on the use of authentic materials to learn Spanish as an L2. For that purpose, we have selected five girls and three boys from Year 2 at St Mary’s Preparatory School, in Liverpool, and the development of the research itself has been carried out in four sessions of fifteen minutes each, and an extra one for assessmentes_ES
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/25328
dc.language.isoengen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectL2es_ES
dc.subjectEnfoque por tareases_ES
dc.subjectMateriales realeses_ES
dc.subjectRealiaes_ES
dc.subjectDocenciaes_ES
dc.subjectTask-based approaches_ES
dc.subjectAuthentic materialses_ES
dc.subjectTeachinges_ES
dc.titleTeaching and learning english: adaptation of authentic materials to teach english in primary educationes_ES
dc.typeTrabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lanaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG14-Gpri-BERRADE-101208.pdf
Size:
2.37 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Berrade Asín, Carmen
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.78 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: