• Mercados e innovación empresarial: retos para la política de defensa de la competencia 

      Garcés Galdeano, Lucía Upna Orcid; Huerta Arribas, Emilio Upna Orcid (Ministerio de Industria, Comercio y Turismo, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      En los últimos años se está produciendo un interesante debate entre académicos, reguladores, profesionales del derecho y la economía sobre los fundamentos y la coherencia de las actuaciones de las autoridades de defensa ...
    • Mining the text of online consumer reviews to analyze brand image and brand positioning 

      Alzate Barricarte, Miriam Upna Orcid; Arce Urriza, Marta Upna Orcid; Cebollada Calvo, Javier Upna Orcid (Elsevier, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The growth of the Internet has led to massive availability of online consumer reviews. So far, papers studying online reviews have mainly analysed how non-textual features, such as ratings and volume, influence different ...
    • Mobile social media and social media: advancing our understanding of value creation, use behavior, and competitive intelligence 

      Ju, Xingting Upna Orcid (2022)   Tesis doctoral / Doktoretza tesia  OpenAccess
      La combinación de redes sociales y tecnología móvil ha revolucionado la forma que los clientes y las empresas crean valor. El objetivo de esta tesis es comprender mejor el papel de las redes sociales móviles y las redes ...
    • El modelo de empresa social en las ESFL: diversificación de ingresos 

      López Arceiz, Francisco José Upna Orcid; Bellostas Pérezgrueso, Ana José; Rivera, Pilar (CIRIEC INTERNATIONAL, 2022)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      En los últimos años, el modelo de empresa social ha sido un pilar fundamental de los estados de bienestar social. Este modelo está basado en el desarrollo de tres dimensiones: económica, social y de gobierno. La adopción ...
    • Modelo de financiación de los partidos políticos: análisis comparativo entre España, Francia e Italia 

      Pessoa de Oliveira, Ana Katarina; López Arceiz, Francisco José Upna Orcid; Bellostas Pérezgrueso, Ana José (AECA, 2021)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      La relevancia en los sistemas democráticos de los partidos políticos y sus necesidades de financiación incentivaron la publicidad y control de sus cuentas anuales, y, en consecuencia, la normalización de su contabilidad. ...
    • Momentum and default risk. Some results using the jump component 

      González Urteaga, Ana Upna Orcid; Muga Caperos, Luis Fernando Upna Orcid; Santamaría Aquilué, Rafael Upna Orcid (Elsevier, 2015)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      In this paper we separate the total stock return into its continuous and jump component to test whether stock return predictability should be attributed to omitted risk factors or behavioral finance theories. We extend ...
    • Multimarket contact and performance: evidence from emerging economies 

      Domínguez, Beatriz; Garrido, Elisabet; Orcos Sánchez, Raquel Upna Orcid (Elsevier, 2016)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The organizational structure of multinational enterprises (MNEs) is mainly made up of subsidiaries located in emerging and advanced countries. Consequently, they usually compete against the same rivals simultaneously in ...
    • Network centrality and organizational aspirations: a behavioral interaction in the context of international strategic alliances 

      Shijaku, Elio; Larraza Kintana, Martín Upna Orcid; Urtasun Alonso, Ainhoa Upna Orcid (Palgrave Macmillan UK, 2018)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Considerando que el análisis de redes sociales ha estado asociado con aspiraciones organizacionales, poco es conocido sobre cómo el posicionamiento estructural de la empresa y particularmente la centralidad de la red afecta ...
    • El neuromarketing y cómo llegar al Brain Data 

      Saavedra Montejo, Álvaro (Insights & Analytics España, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      El motivo de este artículo es profundizar en las posibilidades que el neuromarketing brinda en el campo de la investigación, y también sobre los retos que plantea.
    • New approaches to occupational health and safety management: the human capital perspective 

      Prieto Fernández, María Teresa (2024)   Tesis doctoral / Doktoretza tesia  OpenAccess
      Esta tesis pretende contribuir a un cambio de paradigma en el campo de la PRL. Los tres capítulos de la tesis sitúan al capital humano y, por tanto, a la persona en el centro neurálgico de la gestión de la PRL. Esta tesis ...
    • New trends in the global digital transformation process of the agri-food sector: an exploratory study based on Twitter 

      Ancín Rípodas, María Upna Orcid; Pindado Tapia, Emilio; Sánchez García, Mercedes Upna Orcid (Elsevier, 2022)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      CONTEXT: The agri-food system is undergoing pervasive changes in business models, facilitated by the use of digital technologies. Although today it is almost inevitable for any business to adopt some level of digital ...
    • The nexus between sovereign CDS and stock market volatility: new evidence 

      Ballester Miquel, Laura; Escrivá, Ana Mónica; González Urteaga, Ana Upna Orcid (MDPI, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      This paper extends the studies published to date by performing an analysis of the causal relationships between sovereign CDS spreads and the estimated conditional volatility of stock indices. This estimation is performed ...
    • Omni-channel users and omni-channel customers: a segmentation analysis using distribution services 

      Cortiñas Ugalde, Mónica Upna Orcid; Chocarro Eguaras, Raquel Upna Orcid; Elorz Domezain, Margarita Upna Orcid (Emerald, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Propósito — Los consumidores combinan canales de distribución en el denominado comportamiento omni-canal cada vez en mayor medida, tanto para completar una misma compra como entre distintas compras. Distinguimos entre ...
    • On the use of biased-randomized algorithms for solving non-smooth optimization problems 

      Juan Pérez, Ángel Alejandro; Corlu, Canan Gunes; Tordecilla, Rafael D.; Torre, Rocío de la Upna Orcid; Ferrer, Albert (MDPI, 2020)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      Soft constraints are quite common in real-life applications. For example, in freight transportation, the fleet size can be enlarged by outsourcing part of the distribution service and some deliveries to customers can be ...
    • Online category pricing at a multichannel grocery retailer 

      Cebollada Calvo, Javier Upna Orcid; Chu, Yanlai; Jiang, Zhiying (Elsevier, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      As the importance of online grocery shopping increases, both pure-play online grocers and multichannel grocers are likely to be interested in setting optimal prices for their online stores. We use a unique household scanner ...
    • Online reviews and product sales: the role of review visibility 

      Alzate Barricarte, Miriam Upna Orcid; Arce Urriza, Marta Upna Orcid; Cebollada Calvo, Javier Upna Orcid (MDPI, 2021)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      When studying the impact of online reviews on product sales, previous scholars have usually assumed that every review for a product has the same probability of being viewed by consumers. However, decision-making and ...
    • Open Banking: institutions 

      Mansilla Fernández, José Manuel Upna Orcid (Associazione Centro Studi Luca d'Agliano, 2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Open banking is defined as the “sharing of customers’ permissioned information held by banks with so-called ‘third-party’ developers, who can use them to build applications and services comprising payments, synthetic ...
    • Open Banking: numbers 

      Mansilla Fernández, José Manuel Upna Orcid (Associazione Centro Studi Luca d'Agliano, 2022)   Otros / Bestelakoak  OpenAccess
      Own elaboration on Platformable and world Bank data.
    • Operational and strategic decisions in hospitality. Lessons from an action research process 

      Erro Garcés, Amaya Upna Orcid; Ramírez Ávila, Laura (Springer, 2019)   Artículo / Artikulua  OpenAccess
      The aim of this article is to find measures that reduce personnel costs in a catering company through the optimization of routes and tasks for staff to increase the efficiency of the company, and to transfer these measures ...
    • El papel de las consultoras en la introducción de nuevos conceptos de gestión. Reingeniería de procesos en la CAV 

      Simón Elorz, Katrin Upna Orcid; Olazarán Rodríguez, Mikel; Igeregi, Izaskun; Sierra, Fernando (Gobierno de Navarra, Departamento de Economía y Hacienda, 2002)   Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpena  OpenAccess
      El objetivo de este artículo es analizar la recepción de la reingeniería de procesos (business process re-engineering, BPR) en España y especialmente en el País Vasco. Partimos de un enfoque que subraya el papel de los ...

      El Repositorio ha recibido la ayuda de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología para la realización de actividades en el ámbito del fomento de la investigación científica de excelencia, en la Línea 2. Repositorios institucionales (convocatoria 2020-2021).
      Logo MinisterioLogo Fecyt