Listar Dpto. Gestión de Empresas - Enpresen Kudeaketa Saila por título
Mostrando ítems 219-238 de 344
-
Managerial family ties and employee risk bearing in family firms: evidence from Spanish car dealers
This article discusses that family firms in which the top management team (TMT) is dominated bynonfamily managers are more likely to shift risk to employees through incentive pay schemesthan family firms with TMTs dominated ... -
Manual de contabilidad de costes
El propósito de este manual es proporcionar a los alumnos del primer nivel de Contabilidad de costes los conocimientos necesarios para abordar con éxito esta materia. Partimos de que la actividad mental de la persona que ... -
Market sentiment: a key factor of investors' imitative behaviour
The aim of this paper is to explore herding behavior among investors in order to determine its rational and emotional component factors and identify relationships among them. We apply causality tests to evaluate the impact ... -
Measuring and decomposing productivity change in the presence of mergers
Managers and policymakers often encourage mergers and acquisitions of companies with the aim of increasing the productivity of the involved firms. However, problems with the measurement of productivity change usually occur ... -
Measuring credit risk in family firms
This article attempts to identify the default risk measure which best reflects the idiosyncratic context of public family firms. Seven accounting- and market-based measures are compared over a sample of 981 US family and ... -
The mediating effect of sustainability strategy between sustainability committees and business performance: can persistent assessment condition this effect?
Purpose – This study aims to analyse the role of persistence in the assessments carried out by sustainability agencies in the interaction between sustainability committee characteristics, sustainability strategies and ... -
Las memorias de sostenibilidad de la Global Reporting Initiative
(Gobierno de Navarra, Departamento de Economía y Hacienda, 2003) Contribución a congreso / Biltzarrerako ekarpenaEn la pasada cumbre de Johanesburgo tuvo lugar la presentación de la Guía para la elaboración de memorias de sostenibilidad de la Global Reporting Initiative (GRI), un extenso documento que contiene pautas para orientar ... -
Mercados e innovación empresarial: retos para la política de defensa de la competencia
En los últimos años se está produciendo un interesante debate entre académicos, reguladores, profesionales del derecho y la economía sobre los fundamentos y la coherencia de las actuaciones de las autoridades de defensa ... -
Mining the text of online consumer reviews to analyze brand image and brand positioning
The growth of the Internet has led to massive availability of online consumer reviews. So far, papers studying online reviews have mainly analysed how non-textual features, such as ratings and volume, influence different ... -
Mobile social media and social media: advancing our understanding of value creation, use behavior, and competitive intelligence
La combinación de redes sociales y tecnología móvil ha revolucionado la forma que los clientes y las empresas crean valor. El objetivo de esta tesis es comprender mejor el papel de las redes sociales móviles y las redes ... -
El modelo de empresa social en las ESFL: diversificación de ingresos
En los últimos años, el modelo de empresa social ha sido un pilar fundamental de los estados de bienestar social. Este modelo está basado en el desarrollo de tres dimensiones: económica, social y de gobierno. La adopción ... -
Modelo de financiación de los partidos políticos: análisis comparativo entre España, Francia e Italia
La relevancia en los sistemas democráticos de los partidos políticos y sus necesidades de financiación incentivaron la publicidad y control de sus cuentas anuales, y, en consecuencia, la normalización de su contabilidad. ... -
Momentum and default risk. Some results using the jump component
In this paper we separate the total stock return into its continuous and jump component to test whether stock return predictability should be attributed to omitted risk factors or behavioral finance theories. We extend ... -
Multimarket contact and performance: evidence from emerging economies
The organizational structure of multinational enterprises (MNEs) is mainly made up of subsidiaries located in emerging and advanced countries. Consequently, they usually compete against the same rivals simultaneously in ... -
Network centrality and organizational aspirations: a behavioral interaction in the context of international strategic alliances
Considerando que el análisis de redes sociales ha estado asociado con aspiraciones organizacionales, poco es conocido sobre cómo el posicionamiento estructural de la empresa y particularmente la centralidad de la red afecta ... -
El neuromarketing y cómo llegar al Brain Data
El motivo de este artículo es profundizar en las posibilidades que el neuromarketing brinda en el campo de la investigación, y también sobre los retos que plantea. -
New approaches to occupational health and safety management: the human capital perspective
Esta tesis pretende contribuir a un cambio de paradigma en el campo de la PRL. Los tres capítulos de la tesis sitúan al capital humano y, por tanto, a la persona en el centro neurálgico de la gestión de la PRL. Esta tesis ... -
New trends in the global digital transformation process of the agri-food sector: an exploratory study based on Twitter
CONTEXT: The agri-food system is undergoing pervasive changes in business models, facilitated by the use of digital technologies. Although today it is almost inevitable for any business to adopt some level of digital ... -
The nexus between sovereign CDS and stock market volatility: new evidence
This paper extends the studies published to date by performing an analysis of the causal relationships between sovereign CDS spreads and the estimated conditional volatility of stock indices. This estimation is performed ... -
Omni-channel users and omni-channel customers: a segmentation analysis using distribution services
Propósito — Los consumidores combinan canales de distribución en el denominado comportamiento omni-canal cada vez en mayor medida, tanto para completar una misma compra como entre distintas compras. Distinguimos entre ...