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dc.creatorFraga Viñas, Lucíaes_ES
dc.creatorBobadilla Pérez, Maríaes_ES
dc.date.accessioned2016-04-05T06:54:17Z
dc.date.available2016-04-05T06:54:17Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1136-081X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2454/20372
dc.description.abstractThe Council of Europe, through the Common European Framework of Reference for Language, Teaching and Assessment (CEFRL), has been promoting communicative competence since 2001. This boost has introduced some changes in the teaching-learning process of English as a Foreign Language is Spain: the methodological use of the communicative approach in the classrooms, the practice of the four skills in the class, and the theoretical implications that Gardner’s Multiple Intelligences theory has in the planning and design of classroom activities. But, in spite of that, academic results are still not very remarkable and the rates of academic failure are not decreasing since English is still a challenging subject for many Secondary School students. In addition, test evaluation is still the predominant assessment method in most of the schools. The current case study intends to provide the educational community with some results obtained from the implementation of some alternative assessment and evaluation methods in an actual high-school in Spain.en
dc.description.abstractEl Consejo de Europa, a través del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas: Aprendizaje, Enseñanza y Evaluación (MCER), impulsa desde 2001 la competencia comunicativa. Dicho impulso ha introducido cambios en el proceso de enseñanza aprendizaje dentro del aula de inglés como lengua extranjera: el uso metodológico del enfoque comunicativo, la práctica de las cuatro destrezas y las implicaciones que la teoría de las Inteligencias Múltiples de Gardner ha tenido en la planificación y diseño de actividades. Sin embargo, a pesar de ello, no se han producido resultados académicos significativos y los índices de fracaso no se han reducido, dado que el inglés sigue siendo una materia complicada para gran parte del alumnado de Educación Secundaria. Asimismo, la evaluación de pruebas sigue siendo el método de evaluación predominante en la mayoría de las escuelas. El presente estudio de caso pretende compartir los resultados obtenidos con la puesta en práctica en un instituto de España de varios métodos de evaluación alternativos con la comunidad educativa.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoaes
dc.relation.ispartofHUARTE DE SAN JUAN. Filología y Didáctica de la Lengua N. 15 / Filologia eta Hizkuntzaren Didaktika 15 Z. Pamplona: Universidad Pública de Navarra / Nafarroako Unibertsitate Publikoa, 2015. Págs. 67-77es
dc.rightsLicencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Unportedes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/deed.es/en
dc.subjectEFLen
dc.subjectSecondary Educationen
dc.subjectAlternative assessmenten
dc.subjectAction Research Projecten
dc.subjectInglés como Lengua Extranjeraes_ES
dc.subjectILEes_ES
dc.subjectEducación Secundariaes_ES
dc.subjectEvaluación alternativaes_ES
dc.subjectProyecto de investigación-acción en el aulaes_ES
dc.titleAction research in the communicative language classroom: using alternative assessment techniques with efl secondary-school studentsen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeArtículo / Artikuluaes
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rights.accessRightsAcceso abierto / Sarbide irekiaes


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