Egitura bihurkarien interferentzia eta transferentzia Iruñeko ikasleen jardunean
Fecha
2019Autor
Director
Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
Tipo
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impacto
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nodoi-noplumx
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Resumen
El trabajo mostrado a continuación tiene por objetivo observar cómo producen los
alumnos de secundaria y bachillerato las construcciones reflexivas. Tal y como se ha
mencionado en trabajos anteriores, desde hace tiempo los estudiantes del modelo D
de
Navarra están expuestos a una constante situación de bilingüismo. Por ello, partimos de
la hipótesis de que ha ...
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El trabajo mostrado a continuación tiene por objetivo observar cómo producen los
alumnos de secundaria y bachillerato las construcciones reflexivas. Tal y como se ha
mencionado en trabajos anteriores, desde hace tiempo los estudiantes del modelo D
de
Navarra están expuestos a una constante situación de bilingüismo. Por ello, partimos de
la hipótesis de que hay ciertos elementos, entre los cuales se incluyen/encuentran las
estructuras reflexivas, que han sido transferidos del castellano al euskera debido a esta
exposición. Para ello analizamos la capacidad lingüística de diversos alumnos del
instituto IES Eunate, situado en el barrio pamplonés de la Txantrea, y también tenemos
en cuenta su identidad lingüística. Esta tarea es clave a la hora de analizar los resultados
obtenidos, ya que no hay muchas investigaciones que aborden este tipo de transferencias,
y los resultados nos muestran que este tipo de reflexiva intransitiva es cada vez más
común. [--]
Hurrengo orrialdeetan aurkezten den lanak Iruñeko (Nafarroa) ikasleek egitura
bihurkariak nola egiten dituzten aztertzea du helburu. Hainbat lanetan aipatu den moduan,
aspalditik Nafarroako hiriburuko D ereduko ikasleak hizkuntza-kipen egoera jarraian
daude. Izan ere, eskola izan ohi da euskara jasotzen eta erabiltzen den esparru bakarra.
Hori dela eta, gaztela ...
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Hurrengo orrialdeetan aurkezten den lanak Iruñeko (Nafarroa) ikasleek egitura
bihurkariak nola egiten dituzten aztertzea du helburu. Hainbat lanetan aipatu den moduan,
aspalditik Nafarroako hiriburuko D ereduko ikasleak hizkuntza-kipen egoera jarraian
daude. Izan ere, eskola izan ohi da euskara jasotzen eta erabiltzen den esparru bakarra.
Hori dela eta, gaztelaniatik euskarara zenbait osagai eta egitura (egitura bihurkariak,
besteak beste) igaro direlako ustetik abiatu gara. Horretarako, Iruñeko Txantrea auzoan
kokatuta dagoen Eunate BHIko ikasleen jarduna aztertu dugu, baita beren hizkuntza-nortasuna ere. Ikerketa honek garrantzia berezia du, lan honetan eskuratu ditugun
emaitzak aztertzeari begira. Izan ere, orain arte transferentzia mota hauek aztertu dituzten
lanak gutxi izan dira, eta hemen kausitu ditugun emaitzek bihurkari iragangaitza gero eta
ohikoagoa dela adierazten digute. [--]
Materias
Construcciones reflexivas,
Contacto de lenguas,
Préstamo/transferencia,
Euskera,
Castellano,
Egitura bihurkariak,
Hizkuntza-ukipena,
Transferentzia,
Euskara,
Gaztelania
Titulación
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan