The effects of the native interlocutor status and foreign language anxiety in the EFL learners’ speaking performance and perception of speaking performance
Fecha
2020Autor
Director
Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
Tipo
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impacto
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nodoi-noplumx
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Resumen
Foreign Language Anxiety has been studied in English as a Foreign Language context in the
four different skills; reading, writing, listening and speaking, for many decades. More specifically,
research on oral performance has often used a Foreign Language Classroom Anxiety Scale
(FLCAS) to measure the anxiety of students when speaking. It has been shown that some students
with higher anxiety a ...
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Foreign Language Anxiety has been studied in English as a Foreign Language context in the
four different skills; reading, writing, listening and speaking, for many decades. More specifically,
research on oral performance has often used a Foreign Language Classroom Anxiety Scale
(FLCAS) to measure the anxiety of students when speaking. It has been shown that some students
with higher anxiety are unable to perform as successfully as their peers with lower levels of anxiety.
As well as the task at hand, there are many aspects that contribute to the rise in FLA for the
students, such as the interlocutor. This paper explores the relationship between FLA and the native
interlocutor factor in speaking tasks. It will also shed light on the students’ own attitudes and
perceptions of their language ability, experiences of speaking tasks and FLA. [--]
Por muchas décadas la ansiedad en una lengua extranjera ha sido estudiada en el context del
aprendizaje de inglés como lengua extranjera, en las cuatro destrezas; lectura, escritura, audición y
oral. Más concretamente, la escala de ansiedad en la lengua extranjera se ha utilizado bastante en la
investigación de la producción oral para medir el nivel de ansiedad del alumnado en actividades
ora ...
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Por muchas décadas la ansiedad en una lengua extranjera ha sido estudiada en el context del
aprendizaje de inglés como lengua extranjera, en las cuatro destrezas; lectura, escritura, audición y
oral. Más concretamente, la escala de ansiedad en la lengua extranjera se ha utilizado bastante en la
investigación de la producción oral para medir el nivel de ansiedad del alumnado en actividades
orales. Se ha demostrado que algunos estudiantes con mayor nivel de ansiedad no realizan la
actividad de forma tan satisfactoria como sus compañeros/as con menor nivel de ansiedad. Así,
como la tarea en cuestión, hay muchos factores, como puede ser el/la interlocutor/a, que
contribuyen en el aumento del nivel de ansiedad en lengua extranjera en el alumnado. Este trabajo
estudia la relación entre ansiedad en lengua extranjera y el factor de un/a interlocutor/a nativo/a en
actividades orales. También mostrará las actitudes y percepciones de sus habilidades en la lengua
extranjera, de sus experiencias en actividades orales, y de la ansiedad en la lengua extranjera. [--]
Materias
English as a foreign language (EFL),
Foreign language anxiety (FLA),
Foreign language classroom anxiety scale (FLCAS),
Interlocutor factor,
Native interlocutor,
Inglés como lengua extranjera (EFL),
Ansiedad en lengua extranjera (FLA),
Escala de ansiedad en la lengua extranjera (FLCAS),
Factor interlocutor,
Interlocutor/a nativo/a
Titulación
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan
Aparece en las colecciones
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