Kontzientzia eragozpena eta intsumisioaren gizarte mugimendua Nafarroan, proposamen didaktikoa
Fecha
2021Director
Versión
Acceso abierto / Sarbide irekia
Tipo
Trabajo Fin de Máster/Master Amaierako Lana
Impacto
|
nodoi-noplumx
|
Resumen
Bigarren Hezkuntzako DBH 4. maila eta 1. Batxilergorako Kontzientzia
Eragozpen eta Intsumisio Gizarte Mugimenduaren proposamen didaktikoa da hau,
2015eko Nafarroako Curriculuma aintzat hartuta eta Gizarte Zientzien Didaktikaren
gidaritzapean: ikaskuntza esanguratsua, bakearen hezkuntza, antimilitarismoa,
lankidetza metodologiak eta pentsamendu historikoa uztartuz, hiritartasun
demokratiko et ...
[++]
Bigarren Hezkuntzako DBH 4. maila eta 1. Batxilergorako Kontzientzia
Eragozpen eta Intsumisio Gizarte Mugimenduaren proposamen didaktikoa da hau,
2015eko Nafarroako Curriculuma aintzat hartuta eta Gizarte Zientzien Didaktikaren
gidaritzapean: ikaskuntza esanguratsua, bakearen hezkuntza, antimilitarismoa,
lankidetza metodologiak eta pentsamendu historikoa uztartuz, hiritartasun
demokratiko eta globala eraikitzeko bidean.
Hezkuntza gizarte-aldaketa demokratikorako tresna den heinean, mundu
globalizatuan, Nafarroako Intsumisio Mugimenduaren prozesu historiko lokalak,
proposamen didaktiko honen bitartez, ikasleengan kontzientzia eta pentsamendu
kritikoa sustatzea du helburu. XXI.mendearen arazo globalei, gerrak eta militarismoa
kasu, aurre egiteko baliagarri eta eredugarriak izan daitezkeen XX. mendeko borroka
ezbiolentoak azaleratuz, ulertuz eta horienganako enpatia piztuz. Ikasle eta ikastalde
bezala euren ezagutza eraikiko dute; baina baita ikasleriak sujetu sozial eta politiko
bezala haien burua eraikitzen joateko proposamena da. Betiere, Historiaren ikerketa
eta berrikuntza historiografikoa ikustarazten ari den sujetu historiko berrien harira:
pertsona intsumituen esperientziak, bizipenak eta utzitako ondare materiala eta ezmaterialaren azterketa eginez iturri historikoak kontrastatu eta interpretatzeko
gaitasuna bereganatuko dute, gogoetarako tartea utziz. Proposamen didaktiko malgua
eta irekia da, Bigarren Hezkuntzako edozein irakaslerentzat moldagarria izatea baita
asmoa. Dokumentuen analasirako fitxak modu ezberdinetan konbinatu daitezke,
hezkuntza testuinguru eta komunitate ezberdinen egoeretara moldatuz [--]
Esta es una propuesta didáctica para 4º de la ESO y 1º Bachillerato en
Educación Secundaria sobre el Movimiento Social de Objeción de Conciencia e
Insumisión en Navarra, teniendo en cuenta el Currículum educativo de Navarra de
2015 y bajo la guía de la Didáctica de las Ciencias Sociales: ensamblando aprendizaje
significativo, educación para la paz, antimilitarismo, metodologías cooperativasco ...
[++]
Esta es una propuesta didáctica para 4º de la ESO y 1º Bachillerato en
Educación Secundaria sobre el Movimiento Social de Objeción de Conciencia e
Insumisión en Navarra, teniendo en cuenta el Currículum educativo de Navarra de
2015 y bajo la guía de la Didáctica de las Ciencias Sociales: ensamblando aprendizaje
significativo, educación para la paz, antimilitarismo, metodologías cooperativascolaborativas y pensamiento histórico, en el camino de construcción de una ciudadanía
democrática y global.
Dentro del marco sociológico en el que la Educación se concibe como instrumento
democrático para el cambio social en un Mundo Globalizado, los procesos históricos
locales insertados en un mundo global, pretenden despertar conciencia y pensamiento
crítico y hacer frente a los problemas globales del siglo XXI en el aula, tales como las
guerras y el militarismo económico, social, político y cultural. En la actualidad, la
noviolencia puede ser un útil modelo de aprendizaje para el cambio social. Al
visibilizar, comprender y generar empatía hacia la lucha noviolenta y la desobediencia
civil, colaboramos en la construcción de sujetos-alumnado formado en pensamiento
sociohistórico, pero también en su configuración y articulación como sujetos sociales y
políticos. El patrimonio material e inmaterial legado por las experiencias y vivencias de
las personas insumisas, es una fuente histórica que al conocer, analizar e interpretar,
se transforman en evidencia histórica y las/os insumisos/as en nuevos sujetos
históricos que la renovación e investigación histórica está visibilizando. Por lo tanto, en
este devenir el alumado irá adquieriendo las competencias históricas necesarias para
la vida.
Esta propuesta didáctica pretende ser flexible y abierta, mediante la utilización de unas
fichas de análisis de documentos combinables de múltiples maneras, para que el
profesorado las adapte y/o modifique en comunidades de aprendizaje diversas de
Educación Secundaria. [--]
This is a didactic proposal for 4th ESO and 1st Bachillerato in secondary
education about the social movement of conscientious objection and insubordination
in Navarra, taking into account the 2015 Navarra Educational Curriculum and under
the guidance of the Didactic of Social Sciences: assembling meaningful learning, peace
education, antimilitarism, cooperative-collaborative methodologies an ...
[++]
This is a didactic proposal for 4th ESO and 1st Bachillerato in secondary
education about the social movement of conscientious objection and insubordination
in Navarra, taking into account the 2015 Navarra Educational Curriculum and under
the guidance of the Didactic of Social Sciences: assembling meaningful learning, peace
education, antimilitarism, cooperative-collaborative methodologies and historical
thinking, to create a democratic and global citizenship.
In a Globalised World, local historical processes inserted in a global world, through the
didactic objective of awakening consciousness and critical thinking, aim to confront the
global problems of the 21st century, such as wars and economic, social, political and
cultural militarism. Today, non-violence can be an useful learning model for social
change. By making visible, understanding and generating empathy towards nonviolent struggle and civil disobedience, we collaborate in the construction of studentsubjects trained in socio-historical thinking, but also in their configuration and
articulation as social and political subjects. The material and intangible heritage
bequeathed by the experiences of the conscientious objectors, is a historical source
that upon knowing, analysing and interpreting, is transformed into historical evidence;
and the conscientious objectors into new historical subjects that the renewal and
historical research are making visible. Therefore, in this process, the students will
acquire the necessary historical competences for life.
This didactic proposal aims to be flexible and open, through the use of document
analysis cards that can be combined in multiple ways, so that teachers can adapt
and/or modify them in diverse learning communities of Secondary Education, within
the sociological framework in which education is conceived as a democratic instrument
for social change. [--]
Materias
Mundo globalizado,
Kontzientzia Eragozpena,
Intsumisioa,
Gizarte Mugimendua,
Proposamen didaktikoa,
Gizarte Zientzien Didaktika,
Bakearen hezkuntza,
Antimilitarismoa,
Ikaskuntza esanguratsua,
Lankidetza metodologia,
Pentsamendu historikoa,
Herritartasun eta hiritartasun demokratikoa,
Giza eskubideak,
Mundu globalizatua,
Objeción de Conciencia,
Insumisión,
Movimientos Sociales,
Propuesta didáctica,
Didáctica de las Ciencias Sociales,
Educación para la paz,
Antimilitarismo,
Aprendizaje significativo,
Metodologías cooperativas y colaborativas,
Pensamiento histórico,
Ciudadanía democrática,
Derechos Humanos,
Mundo globalizado,
Conscientious objection,
Insubordination,
Social movements,
Didactic proposal,
Didactic of Social Sciences,
Peace education,
Antimilitarism,
Meaningful learning,
Cooperative and collaborative methodologies,
Historical thinking,
Democratic citizenship,
Human rights,
Globalised world
Titulación
Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra /
Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan