Artículos de revista DSTS - SGLS Aldizkari artikuluak
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Artículos de revista DSTS - SGLS Aldizkari artikuluak by Department/Institute "Gestión de Empresas"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Publication Open Access Más allá de las competencias digitales en eHealth: un nuevo modelo de liderazgo digital(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, 2024) Erro Garcés, Amaya; López Peláez, Antonio; Pérez García, Raquel María; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa; Sociología y Trabajo Social; Soziologia eta Gizarte LanaEl artículo analiza el impacto de la digitalización en el sector sanitario, una tendencia acelerada por la pandemia del COVID-19. La pandemia de COVID-19 ha sido un acelerador de cambios, haciendo evidente la necesidad de competencias digitales avanzadas en todos los niveles del sistema sanitario. La investigación se basa en el método Delphi para identificar las competencias digitales necesarias y los retos futuros en la digitalización del sector de la salud. Los autores destacan la necesidad de un liderazgo adecuado que facilite la adaptación organizativa y cultural en este contexto, resaltando la importancia de las competencias digitales no solo en los profesionales de la salud, sino también en los pacientes para gestionar sus propios cuidados de manera más eficiente.Publication Open Access Social work educational programmes aimed at the young: redefining programmes to succeed?(Taylor & Francis, 2020) Aguilar Tablada, María Victoria; Erro Garcés, Amaya; Pérez García, Raquel María; Sociología y Trabajo Social; Soziologia eta Gizarte Lana; Gestión de Empresas; Enpresen KudeaketaIn recent years, young people’s behavior has undergone major changes as they have been affected by the crisis that influences their future perspectives and goals. In this context, the demands of youth pose a relevant challenge to social work education. To respond to this challenge, social work education programmes should be adapted. Using meta-analysis methods, this article reviews the current situation of educational programmes focused on young people in the field of social work. Four areas were identified as results from the literature review: social work education programmes focused on specific needs, the adoption of ICTs to complement social work education services, the development of children’s programmes to address problematic situations in their earlier stages, and proposals for improving educational programmes. The main findings show that most studies focused on improving social work education programmes and analyzing the specific needs of social work users. On the other hand, ICTs are not included in most of the articles selected. These results allow us to identify several key recommendations that will assist social work education programmes in successfully adopting and implementing changes experienced to better meet the needs of young people in their daily practice.