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Grande Esteban, Ildefonso

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Grande Esteban

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Ildefonso

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Gestión de Empresas

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  • PublicationOpen Access
    Spaniards and Spanish product image amont the Chinese: implications for marketing strategies
    (Cambridge Scholars Publishing, 2016) Aramendia Muneta, María Elena; Grande Esteban, Ildefonso; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa
    This article reports the results of an exploratory study among the Chinese about General Country Attributes (GCA) and General Product Attributes (GPA) in Spain. The objective of the research is to measure the images of the people and the products. Country and product image are important variables that help explain, and can also affect, the consumers’ readiness to buy. Having lived in or having visited the target country has a negative influence on the country-of-origin image. Women and young Chinese people share more leniency than men when judging the people and the products.
  • PublicationOpen Access
    Factors controlling sediment export in a small agricultural watershed in Navarre (Spain)
    (Elsevier, 2012) Giménez Díaz, Rafael; Casalí Sarasíbar, Javier; Grande Esteban, Ildefonso; Díez Beregaña, Javier; Campo-Bescós, Miguel; Álvarez Mozos, Jesús; Goñi Garatea, Mikel; Proyectos e Ingeniería Rural; Landa Ingeniaritza eta Proiektuak; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa; Gobierno de Navarra / Nafarroako Gobernua
    It is recognised that the hydrological and erosion processes in watersheds are very much conditioned by the (inter)action of a number of variables. This paper covers a 15-year period of studying those factors that have a major influence on the sediment yield and transport during individual hydrological events in a small Mediterranean agricultural watershed. Multivariate statistical techniques such as cluster analysis and principal component analysis were applied for the interpretation of datasets. In addition, the relationships between suspended sediment concentration and discharge (hysteretic loops) were also analysed. The hydrological response of the studied watershed is mainly controlled by the antecedent condition of the flow. Most of the runoff and sediment are generated during the wet season when vegetation cover is scant and saturation overland flow occurs promptly as a response to almost any rainfall events. In contrast, during the dry seasons even if high-intensity rainfalls normally occur, very scant runoffs are, however recorded, at the exit of the watershed. Most of the eroded sediment seems to come from riparian areas. The discharge registered at the watershed outlet up to 1 h prior to the flood is a very good surrogate for antecedent soil moisture.
  • PublicationOpen Access
    Imagen de Navarra y de los turistas que visitan la Comunidad Foral
    (Gobierno de Navarra, Departamento de Economía y Hacienda, 2003) Grande Esteban, Ildefonso; Villanueva Orbaiz, María Luisa; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa
    Esta ponencia analiza la imagen que los visitantes de la Comunidad Foral tienen de ella, así como su percepción por los habitantes de Navarra. Para ello se han construido dos cuestionarios, uno para ser respondido por los visitantes y otro para ser cumplimentado por residentes en Navarra. El primero contiene información relativa al conocimiento que se tiene de Navarra y los navarros en lo que se refiere a imagen de desarrollo, calidad de vida, seguridad, hospitalidad, desarrollo de los servicios, motivos de la visita e imagen de Navarra como destino turístico, así como datos de caracterización de las 204 personas encuestadas. El segundo cuestionario ha sido difundido y contestado por 400 personas vinculadas profesionalmente a la actividad turística (empleados de hostelería, restauración, transporte, oficinas de turismo, agencias de viajes) y mide aspectos como opiniones generales ante el turismo, imagen general sobre los turistas, experiencia con ellos, valoración del turista en función de su procedencia, motivaciones atribuidas a los turistas para visitar Navarra, aportaciones del turismo a la Comunidad e identificación del turista ideal. Los datos obtenidos han sido tratados con análisis factorial de correspondencias múltiples, dada su naturaleza cualitativa y con posterioridad se han agrupado en segmentos tras aplicar análisis de clasificación automática a partir de coordenadas obtenidas de los ejes factoriales. A partir de estos resultados se proponen estrategias de marketing de lugares y social.
  • PublicationOpen Access
    Capturing global youth: mobile gaming in the U.S., Spain, and the Czech Republic
    (Oxford University Press, 2008) Okazaki, Shintaro; Skapa, Radoslav; Grande Esteban, Ildefonso; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa
    We adapt the technology acceptance model (TAM) to examine the factors influencing mobile gaming adoption among “global youth.” Our model replaces usefulness with convenience, incorporating visual appeal and escapism as antecedents of fun, and perceived novelty and economic value as antecedents of convenience. Questionnaire surveys were conducted in the U.S., Spain, and the Czech Republic, producing 432 usable responses. In the structural model assessment with the pooled sample, convenience exercises greater effects on attitude toward mobile games than fun, suggesting that the most important driver is probably the capability of being used flexibly at any time and in any place, rather than mere enjoyment. Tests of latent means suggest that most dimensions are perceived more strongly in the Czech Republic.
  • PublicationOpen Access
    Identificación del perfil del turista que visita la Comunidad Foral de Navarra
    (Gobierno de Navarra, Departamento de Economía y Hacienda, 2003) Grande Esteban, Ildefonso; García López de Meneses, Teresa; Gestión de Empresas; Enpresen Kudeaketa
    En esta ponencia se analizan algunas de las características de los turistas que visitan la Comunidad Foral de Navarra. La base de datos efectiva ha sido construida y elaborada a partir de la información proporcionada por el Gobierno Foral de Navarra, con los datos recogidos a turistas durante el año 1999 en diversas Oficinas de Turismo existentes en la Comunidad. Una vez depurada, el tamaño de la muestra asciende a más 2.000 personas entrevistadas. Los datos han sido analizados con técnicas multivariantes, en función de la naturaleza cuantitativa o cualitativa de las variables que se analizan en cada caso. Tras el análisis e interpretación de los datos se proponen un conjunto de estrategias de marketing para atraer y retener al turista que visita la Comunidad Foral de Navarra.