Publication: The effects of stories and songs on ECEC learners’ EFL spoken production
dc.contributor.advisorTFE | Villarreal Olaizola, Izaskun | |
dc.contributor.affiliation | Facultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educación | es_ES |
dc.contributor.affiliation | Giza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea | eu |
dc.contributor.author | Arraiza García, Sara | |
dc.coverage.spatial | east=-1.6760691; north=42.6953909; name=Navarra, España | |
dc.date.accessioned | 2021-07-19T12:31:21Z | |
dc.date.available | 2021-07-19T12:31:21Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.date.updated | 2021-07-15T09:08:39Z | |
dc.description.abstract | Este estudio comparativo busca resolver la duda de si las canciones o las historias son una mejor herramienta multimodal para mejorar la producción oral del alumnado de Educación Infantil en inglés como segunda lengua. Mediante la aplicación de ambos métodos en un centro PAI inglés - castellano de la Comunidad Foral de Navarra, se ha llegado a la conclusión de que las historias resultan un mejor recurso multimodal si se trata de producción de frases y adquisición más rápida, sin embargo, las canciones también resultan útiles y han demostrado producir mejoras al menos en producción de palabras sueltas de vocabulario en emociones. Para llegar al resultado, se ha realizado un estudio comparativo cualitativo utilizando como medios una canción, un cuento y una plantilla de observación en la que se anotó la respuesta diaria de cada alumno o alumna durante el tiempo en el que se llevó a cabo el estudio. | es_ES |
dc.description.abstract | Producing output is considered fundamental to guarantee attainment in foreign language learning processes (Fleta, 2019) therefore, it is necessary to promote authentic spoken production among students enrolled in Early Childhood Education bilingual or multilingual programmes. With this aim in mind, the present comparative study explored whether songs and stories helped to promote spoken language among young learners and to decide which of the two multimodal resources promotes further and faster learning. To do so, we investigated two groups of 3-4-year-old children following an English Learning Program (English-Spanish) in a State School in Navarre. Divided into two groups, a story and a song group, students were told a story or sang a song to trigger spoken language about the routines of feelings. Students’ responses were annotated in an observation sheet and after 8 observation sessions, the results showed that stories are a better multimodal resource when it comes to multi-chunk sentence production and faster acquisition. However, songs have also demonstrated to be useful and to encourage single word English production. Pedagogical implications will also be drawn. | es_ES |
dc.description.degree | Graduado o Graduada en Maestro en Educación Infantil por la Universidad Pública de Navarra | es_ES |
dc.description.degree | Haur Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoan | eu |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.identifier.uri | https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/40163 | |
dc.language.iso | eng | en |
dc.rights.accessRights | Acceso abierto / Sarbide irekia | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | EFL | es_ES |
dc.subject | Canciones | es_ES |
dc.subject | Cuentos | es_ES |
dc.subject | Adquisición | es_ES |
dc.subject | Infantil | es_ES |
dc.subject | EFL | es_ES |
dc.subject | Songs | es_ES |
dc.subject | Stories | es_ES |
dc.subject | Output | es_ES |
dc.subject | Infant | es_ES |
dc.title | The effects of stories and songs on ECEC learners’ EFL spoken production | en |
dc.type | Trabajo Fin de Grado/Gradu Amaierako Lana | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en |
dspace.entity.type | Publication |