Nerabeen amerikako konkista eta kolonizazioaren inguruko irudikapen sozialak

Date

2019

Authors

Yeregui Gimondo, Onar

Publisher

Acceso abierto / Sarbide irekia
Trabajo Fin de Máster / Master Amaierako Lana

Project identifier

Abstract

Lan honetan, nerabeek, Amerikako konkista eta kolonizazioaren inguruan dituzten irudikapen sozialen ikerketa egingo da, baita gai honen inguruan aditu eta ez aditu batzuk adierazitakoaren atzean dagoen nahiera ikusteko gai diren ere. Duela bost mende inguru hasi zen prozesu horrek, eztabaida piztu zuen hasieratik, bai konkista eta kolonizazioa aurrera eramateko metodoen inguruan bai zilegitasunaren inguruan. Eztabaida honek, gaur egun arte dirau eta lehen ez bezala, Amerikako jatorrizko herrien ikuspuntua eta hauek prozesuan izandako parte hartzea, subjektu aktibo bezala, kontutan hartzen du. Lan honetan zehar, Amerikako konkista eta kolonizazioaren inguruan dauden adituen ikuspuntu desberdinak azaltzen dira, eztabaida gaur egun non dagoen kokatuta adieraziz. Lan hau, teoria sozio kritikoaren eta irudikapen sozialen teoriaren baitan kokatzen da eta institutu jakin bateko hainbat nera bek, gai honen inguruan dituzten irudikapen sozialak, ikerketa tresna baten bidez aztertzen dira. Gaur egun mundu globalizatu batean eta kultura aniztasunean bizi garela kontutan izanda, interesgarria izan daiteke Europako nerabeek beste kulturetako pertsonen inguruan dituzten irudikapenak eta ikuspuntua azaleratzea, ikerketa honen emaitzetatik abiatuz.


Through this work, is looking for research on social representations that have adolescents about the conquest and colonization of the Americas, as well as its ability to detect intentionality behind the statements of experts and non-experts in relationship to this topic. This process that began some five centuries ago, has been debated since its inception, both about the methods used in the conquest and colonization, as to its justification. This debate persists today and unlike before, takes into account the perspective of the pueblos originating in America, and the role that they played, as active subjects, in the process. Throughout this study, referred to the different views of the experts on this topic, locating where the debate is today. This paper is inserted in the theory of social representations, and using a tool of research, discusses social representations that have certain students of a school in particular. Today, we live in a multicultural, globalized world so it can be interesting to bring to light, on the basis of the results of this research, the image and perspective that have European teens about people from other cultures.

Description

Keywords

Amerikako aurkikuntza, Konkista eta kolonizazioa, Irudikapen sozialak, Alteritatea, Nahiera, Eurozentrismoa, The Discovery, Conquest and colonization of America, Social representations, Alterity, Intentionality, Eurocentrism

Department

Faculty/School

Facultad de Ciencias Humanas y Sociales / Giza eta Gizarte Zientzien Fakultatea

Degree

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria por la Universidad Pública de Navarra, Bigarren Hezkuntzako Irakasletzako Unibertsitate Masterra Nafarroako Unibertsitate Publikoan

Doctorate program

item.page.cita

item.page.rights

Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.