Publication:
Emotional development of children with high intellectual abilities in the EFL classroom: a didactic proposal

dc.contributor.advisorTFEIza Erviti, Aneider
dc.contributor.affiliationFacultad de Ciencias Humanas, Sociales y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.affiliationGiza, Gizarte eta Hezkuntza Zientzien Fakultateaeu
dc.contributor.authorMartín Sánchez, David
dc.date.accessioned2024-07-23T11:34:45Z
dc.date.available2024-07-23T11:34:45Z
dc.date.issued2024
dc.date.updated2024-07-18T09:50:27Z
dc.description.abstractEste Trabajo Final de Grado aborda una propuesta didáctica con cinco secuencias pedagógicas para alumnado con altas capacidades intelectuales en el aula de inglés como lengua extranjera (ILE) en la educación primaria (de 6 a 12 años), haciendo hincapié en el desarrollo emocional del alumnado. El trabajo aborda las cualidades especiales de estos estudiantes, sus habilidades específicas para aprender inglés y su desarrollo emocional tanto en el entorno escolar como en sociedad. El marco teórico proporciona una base sólida para comprender este fenómeno y la propuesta didáctica desarrollada pretende mejorar la experiencia de aprendizaje de estos estudiantes y aumentar el número de herramientas educativas desarrolladas en el aula.es_ES
dc.description.abstractThis Final Degree Project addresses a didactic proposal of five pedagogical sequences for students with high intellectual abilities in the context of English as a Foreign Language (EFL) education in the sixth grade of primary education (11-12 years old), emphasizing their emotional development. The dissertation focuses on the special qualities of these students, their specific abilities to learn English, and their emotional development both in the school environment and in society. Although the theoretical framework provides a solid basis for understanding this phenomenon, the didactic proposal developed aims to improve the learning experience of these students and increase the number of educational tools developed in the classroom.en
dc.description.degreeGraduado o Graduada en Maestro en Educación Primaria por la Universidad Pública de Navarraes_ES
dc.description.degreeLehen Hezkuntzako Irakasletzan Graduatua Nafarroako Unibertsitate Publikoaneu
dc.format.extent95 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/50428
dc.language.isoeng
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAltas capacidades intelectuales (AACC)es_ES
dc.subjectDesarrollo emocionales_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjera (ILE)es_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectPropuesta didácticaes_ES
dc.subjectHigh intellectual abilitiesen
dc.subjectEmotional developmenten
dc.subjectEnglish as a foreign language (EFL)en
dc.subjectPrimary Educationen
dc.subjectDidactic proposalen
dc.titleEmotional development of children with high intellectual abilities in the EFL classroom: a didactic proposalen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
TFG24-Gpri-MARTIN-138485.pdf
Size:
9.32 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: