Recipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 3/3: current best practices in internationalisation

dc.contributor.authorMDIza Erviti, Aneider
dc.contributor.authorMDFernández Rasines, Paloma
dc.contributor.authorMDAmorena Villanueva, Julia Itziar
dc.contributor.departmentSociología y Trabajo Sociales_ES
dc.contributor.departmentSoziologia eta Gizarte Lanaeu
dc.contributor.departmentCiencias Humanas y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.departmentGiza eta Hezkuntza Zientziakeu
dc.date.accessioned2025-07-04T06:25:28Z
dc.date.available2025-07-04T06:25:28Z
dc.date.issued2025-06-13
dc.descriptionRecurso Educativo Abierto (REA) creado en el marco de la segunda oferta formativa de los Centros de Enseñanza y Aprendizaje de UNITA, mayo-junio de 2025, para la formación de profesorado universitario.es_ES
dc.description Open Educational Resource (OER) created within the framework of the second training programme offered by the UNITA Teaching and Learning Centers, May–June 2025, for the training of university faculty.en
dc.description.abstractEn esta tercera y última sesión del curso para la formación de profesorado universitario “Recipes to promote teaching and learning in an International environment”, las profesoras de la Universidad Pública de Navarra (UPNA), Aneider Iza Erviti y Paloma Fernández-Rasines, abordan el tema de las buenas prácticas actuales en la internacionalización de los programas de educación superior. La sesión se basa en el State of the Art desarrollado en el marco del proyecto Recipes for Internationalisation, y tiene como objetivo presentar experiencias inspiradoras que puedan servir de referencia para docentes y responsables académicos. Entre las iniciativas destacadas se encuentran los programas COIL (Collaborative Online International Learning) y BIP (Blended Intensive Programmes), ejemplos concretos de colaboración internacional en la enseñanza que promueven una educación más inclusiva, multilingüe y global. También se introduce la plataforma AGORA UNITA como herramienta digital orientada a facilitar la cooperación académica entre universidades europeas. A través del análisis comparado de estas experiencias, se anima a las personas participantes a reflexionar sobre su aplicabilidad en contextos diversos y a valorar estrategias transferibles que permitan reforzar la dimensión internacional de sus programas formativos.es_ES
dc.description.abstractThis third and final session of the course for university faculty training “Recipes to Promote Teaching and Learning in an International Environment” is led by professors Aneider Iza Erviti and Paloma Fernández-Rasines from the Public University of Navarre (UPNA). The session focuses on current best practices in the internationalisation of higher education degree programmes, drawing on the State of the Art developed within the Recipes for Internationalisation project. Its main goal is to showcase inspiring experiences that can serve as a reference for teaching staff and academic decision-makers. Among the featured initiatives are COIL (Collaborative Online International Learning) and BIP (Blended Intensive Programmes), which represent concrete examples of international collaboration in teaching and promote a more inclusive, multilingual, and globally connected learning experience. The session also introduces AGORA UNITA, a digital platform designed to facilitate academic cooperation among European universities. Through a comparative analysis of these practices, participants are invited to reflect on their potential transferability to different institutional contexts and to explore strategies for strengthening the international dimension of their own degree programmes.en
dc.format.mimetypevideo/mp4
dc.identifier.citationIza Erviti, A., Fernández Rasines, P. y Amorena Villanueva, J. I. (2025). Recipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 3/3: current best practices in internationalisation. [Objeto de aprendizaje. Academica-e]. https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/54390
dc.identifier.mediahttps://upnatv.unavarra.es/sites/default/files/videos/pub/converted/23383_00_loading_copia_7.mp4
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/54390
dc.language.isoeng
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/European Commission/ERASMUS+/2023-1-FR01-KA220-HED-000159953/
dc.rightsCreative Commons Attribution 4.0 International
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectInternacionalizaciónes_ES
dc.subjectBuenas prácticases_ES
dc.subjectEducación superiores_ES
dc.subjectProgramas de gradoes_ES
dc.subjectFormación del profesoradoes_ES
dc.subjectCOILes_ES
dc.subjectBIPes_ES
dc.subjectAGORA UNITAes_ES
dc.subjectInternationalisationen
dc.subjectBest practicesen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectDegree programmesen
dc.subjectTeacher trainingen
dc.subjectCOILen
dc.subjectBIPen
dc.subjectAGORA UNITAen
dc.titleRecipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 3/3: current best practices in internationalisationen
dc.title.alternativeRecetas para promover la enseñanza y el aprendizaje en un entorno internacional. Parte 3/3: buenas prácticas de internacionalización en la actualidades_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/learningObject
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorMDOfPublication52065c28-ae4d-4bde-b2a1-673edb08f446
relation.isAuthorMDOfPublication5ff5d937-7606-461e-a8c4-ee7baf50559c
relation.isAuthorMDOfPublication358a9e01-3df9-4405-a745-7d9a61dbc23f
relation.isAuthorMDOfPublication.latestForDiscovery52065c28-ae4d-4bde-b2a1-673edb08f446

Files

License bundle
Now showing 1 - 3 of 3
No Thumbnail Available
Name:
Formulario_Autorización_REA_Parte 2 y 3_AIE.pdf
Size:
844.11 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
No Thumbnail Available
Name:
Formulario_Autorización_REA_Parte 2 y 3_JAM.pdf
Size:
798.82 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
No Thumbnail Available
Name:
Formulario_Autorización_REA_Parte 2 y 3_PFR.pdf
Size:
840.08 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: