Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses

dc.contributor.authorVillarreal Olaizola, Izaskun
dc.contributor.authorGómez Lacabex, Esther
dc.contributor.authorGallardo del Puerto, Francisco
dc.contributor.authorMartínez Adrián, María
dc.contributor.authorGutiérrez Mangado, María Juncal
dc.contributor.departmentCiencias Humanas y de la Educaciónes_ES
dc.contributor.departmentGiza eta Hezkuntza Zientziakeu
dc.date.accessioned2022-02-18T10:17:30Z
dc.date.available2022-02-18T10:17:30Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractEste estudio explora el efecto de realizar ejercicios en Hot Potatoes sobre la utilización de los tiempos verbales de tres grupos de diferente nivel de inglés como Lengua Extranjera, ILE, - B2 (intermedio alto), C1 y C2. Para ello, se midió la utilización de los tiempos verbales antes y después del tratamiento. Este consistió en completar ejercicios en Hot Potatoes y acceder a explicaciones teóricas sobre los usos y funciones de los tiempos verbales. Los resultados indicaron que la intervención solo fue beneficiosa para el grupo de C1, ya que los otros dos grupos no experimentaron mejoras significativas. Los resultados, por lo tanto, solo sustentan parcialmente los beneficios del Aprendizaje de Lenguas Asistido por Ordenador (ALAO) para la mejora de la gramática y remarcan la importancia de considerar el nivel de competencia lingüística al diseñar experiencias ALAO. Finalmente, se sugiere que, para aumentar su incidencia, estas prácticas deberían ser más personalizadas y dinámicas y estar mejor integradas.es_ES
dc.description.abstractFew studies have gauged the effects of Computer Assisted Language Learning –CALL– on the verbal accuracy of students. The current study explores the use of Hot Potatoes JCloze-type exercises as supplementary classroom work to enhance the English tense accuracy of university students enrolled in three EFL proficiency level courses -high-intermediate (B2) and advanced (C1 and C2). Tense marking was measured before and after a period of autonomous, self-paced CALL work in which students could access theoretical information and practiced with Hot Potatoes exercises. The comparisons revealed that the experience was mainly beneficial for the C1 level course group, the other two experimenting non-significant gains. Results only partially support a boosting effect of CALL additional practice. They also suggest that proficiency should be taken into consideration as it can affect the effect of treatment as not all the proficiency level courses experienced advantages. Alternatives to improve effectiveness are then suggested.en
dc.description.sponsorshipThe present stydy was supported by the 6550/2012-14 Education Innovation Project: from the University of the Basque Country (UPV/EHU)es_ES
dc.format.extent25 p.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.identifier.doi10.18172/jes.3969
dc.identifier.issn1576-6357
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/42242
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de La Riojaes_ES
dc.relation.ispartofJournal of English Studies (18), 253-277es_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.18172/jes.3969
dc.rightsCreative Commons Reconocimiento 4.0 Internacionalen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectILEes_ES
dc.subjectALAOes_ES
dc.subjectGramáticaes_ES
dc.subjectProficienciaes_ES
dc.subjectTiempos verbaleses_ES
dc.subjectNiveles_ES
dc.subjectCALLen
dc.subjectTensesen
dc.subjectProficiencyen
dc.subjectGrammaren
dc.subjectTechnologyen
dc.subjectEfLen
dc.titleHot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency coursesen
dc.title.alternativeHot potatoes para la mejora de los tiempos verbales en cursos de distintos niveles lingüísticoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication29e673f1-3d28-45c2-9342-72ebb705a3a8
relation.isAuthorOfPublicationd6509614-cddb-402f-aac0-cb3b72418ee5
relation.isAuthorOfPublication3b3fbfa2-26c2-4e0b-87f6-edf312a6f4fe
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery29e673f1-3d28-45c2-9342-72ebb705a3a8

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Villareal_HotPotatoes.pdf
Size:
1.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed to upon submission
Description: