Recipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 1/3: introduction to the self assessment tool (SAT)

dc.contributor.authorMDIza Erviti, Aneider
dc.contributor.authorMDFernández Rasines, Paloma
dc.contributor.authorMDAmorena Villanueva, Julia Itziar
dc.contributor.departmentSociología y Trabajo Sociales_ES
dc.contributor.departmentSoziologia eta Gizarte Lanaeu
dc.contributor.departmentCiencias humanas y de la educaciónes_ES
dc.contributor.departmentGiza eta Hezkuntza Zientziakeu
dc.date.accessioned2025-06-09T07:06:00Z
dc.date.available2025-06-09T07:06:00Z
dc.date.issued2025-05-30
dc.descriptionRecurso Educativo Abierto (REA) creado en el marco de la segunda oferta formativa de los Centros de Enseñanza y Aprendizaje de UNITA, mayo-junio de 2025, para la formación de profesorado universitario.es_ES
dc.description Open Educational Resource (OER) created within the framework of the second training program offered by the UNITA Teaching and Learning Centers, May–June 2025, for the training of university faculty.en
dc.description.abstractAneider Iza Erviti y Paloma Fernández-Rasines, profesoras de la Universidad Pública de Navarra (UPNA), presentan el curso “Recipes to promote teaching and learning in an international environment” que ofrece una aproximación teórico-práctica al concepto de internacionalización en la educación superior y a la utilización del Self-Assessment Tool (SAT). En esta primera sesión, las docentes reflexionan sobre el significado actual de internacionalizar, destacando la necesidad de incorporar dimensiones globales, interculturales y multilingües en todos los ámbitos de la experiencia universitaria. Se promueve así una visión inclusiva basada en el principio de Internationalisation for all. La sesión incluye, además, una presentación detallada del SAT, una herramienta digital de acceso abierto desarrollada en el marco del proyecto Recipes for Internationalisation (KA220 Cooperation Partnerships in Higher Education), que permite evaluar el grado de internacionalización de los programas académicos y obtener recomendaciones específicas para su mejora. Este recurso, disponible a través de la plataforma UNITApedia, está concebido para facilitar a las instituciones de educación superior el desarrollo de entornos formativos más internacionales, equitativos y alineados con los retos globales contemporáneos.es_ES
dc.description.abstractAneider Iza Erviti and Paloma Fernández-Rasines, professors at the Public University of Navarre (UPNA), present the course “Recipes to promote teaching and learning in an international environment”, which offers a theoretical and practical approach to the concept of internationalisation in higher education and the use of the Self-Assessment Tool (SAT). In this first session, the instructors reflect on the current meaning of internationalisation, emphasizing the need to integrate global, intercultural, and multilingual dimensions into all aspects of the university experience. This promotes an inclusive vision based on the principle of Internationalisation for All. The session also includes a detailed presentation of the SAT, an open-access digital tool developed within the framework of the Recipes for Internationalisation project (KA220 Cooperation Partnerships in Higher Education). This tool enables the evaluation of the degree of internationalisation in academic programs and provides specific recommendations for improvement. Available through the UNITApedia platform, this resource is designed to help higher education institutions develop more international, equitable, and globally responsive learning environments.en
dc.format.mimetypevideo/mp4en
dc.identifier.citationIza Erviti, A., Fernández Rasines, P. y Amorena Villanueva, J. I. (2025). Recipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 1/3: introduction to the self assessment tool (SAT). [Objeto de aprendizaje. Academica-e]. https://academica-e.unavarra.es/handle/2454/54213
dc.identifier.mediahttps://upnatv.unavarra.es/sites/default/files/videos/pub/converted/23391_00_loading_copia_8.mp4
dc.identifier.urihttps://academica-e.unavarra.es/handle/2454/54213
dc.language.isoeng
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/European Commission/ERASMUS+/2023-1-FR01-KA220-HED-000159953/
dc.rightsCreative Commons Attribution 4.0 International
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0
dc.subjectFormación del profesoradoes_ES
dc.subjectInternacionalizaciónes_ES
dc.subjectEducación superiores_ES
dc.subjectHerramienta de Autoevaluaciónes_ES
dc.subjectUNITAes_ES
dc.subjectTeacher traininges_ES
dc.subjectInternationalisationen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectSelf-Assessment Toolen
dc.subjectUNITAen
dc.titleRecipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 1/3: introduction to the self assessment tool (SAT)en
dc.title.alternativeRecetas para promover la enseñanza y el aprendizaje en un entorno internacional. Parte 1/3: introducción a la herramienta de autoevaluación (SAT)es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/learningObject
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorMDOfPublication52065c28-ae4d-4bde-b2a1-673edb08f446
relation.isAuthorMDOfPublication5ff5d937-7606-461e-a8c4-ee7baf50559c
relation.isAuthorMDOfPublication358a9e01-3df9-4405-a745-7d9a61dbc23f
relation.isAuthorMDOfPublication.latestForDiscovery52065c28-ae4d-4bde-b2a1-673edb08f446

Files

License bundle
Now showing 1 - 3 of 3
No Thumbnail Available
Name:
Formulario_Autorización_REA AIE.pdf
Size:
289.85 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
No Thumbnail Available
Name:
Formulario_Autorización_REA JAV.pdf
Size:
254.15 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
No Thumbnail Available
Name:
Formulario_Autorización_REA PFR.pdf
Size:
410.86 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: