Recipes to promote teaching and learning in an international environment. Part 1/3: introduction to the self assessment tool (SAT)

Date

2025-05-30

Director

Publisher

Acceso abierto / Sarbide irekia
Objeto de aprendizaje / Ikasmateriala

Project identifier

  • European Commission/ERASMUS+/2023-1-FR01-KA220-HED-000159953/

Abstract

Aneider Iza Erviti y Paloma Fernández-Rasines, profesoras de la Universidad Pública de Navarra (UPNA), presentan el curso “Recipes to Promote Teaching and Learning in an International Environment” que ofrece una aproximación teórico-práctica al concepto de internacionalización en la educación superior y a la utilización del Self-Assessment Tool (SAT). En esta primera sesión, las docentes reflexionan sobre el significado actual de internacionalizar, destacando la necesidad de incorporar dimensiones globales, interculturales y multilingües en todos los ámbitos de la experiencia universitaria. Se promueve así una visión inclusiva basada en el principio de Internationalisation for all. La sesión incluye, además, una presentación detallada del SAT, una herramienta digital de acceso abierto desarrollada en el marco del proyecto Recipes for Internationalisation (KA220 Cooperation Partnerships in Higher Education), que permite evaluar el grado de internacionalización de los programas académicos y obtener recomendaciones específicas para su mejora. Este recurso, disponible a través de la plataforma UNITApedia, está concebido para facilitar a las instituciones de educación superior el desarrollo de entornos formativos más internacionales, equitativos y alineados con los retos globales contemporáneos.


Aneider Iza Erviti and Paloma Fernández-Rasines, professors at the Public University of Navarre (UPNA), present the course “Recipes to Promote Teaching and Learning in an International Environment”, which offers a theoretical and practical approach to the concept of internationalisation in higher education and the use of the Self-Assessment Tool (SAT). In this first session, the instructors reflect on the current meaning of internationalisation, emphasizing the need to integrate global, intercultural, and multilingual dimensions into all aspects of the university experience. This promotes an inclusive vision based on the principle of Internationalisation for All. The session also includes a detailed presentation of the SAT, an open-access digital tool developed within the framework of the Recipes for Internationalisation project (KA220 Cooperation Partnerships in Higher Education). This tool enables the evaluation of the degree of internationalisation in academic programs and provides specific recommendations for improvement. Available through the UNITApedia platform, this resource is designed to help higher education institutions develop more international, equitable, and globally responsive learning environments.

Description

Ver enEnlace UpnaTV

Keywords

Formación del profesorado, Internacionalización, Educación superior, Herramienta de Autoevaluación, UNITA, Teacher training, Internationalisation, Higher education, Self-Assessment Tool, UNITA

Department

Sociología y Trabajo Social / Soziologia eta Gizarte Lana / Ciencias humanas y de la educación / Giza eta Hezkuntza Zientziak

Faculty/School

Degree

Doctorate program

item.page.cita

item.page.rights

Creative Commons Attribution 4.0 International

Licencia

Los documentos de Academica-e están protegidos por derechos de autor con todos los derechos reservados, a no ser que se indique lo contrario.